Cea mai frumoasa duminica a fost intr-o vineri

A mai trecut o duminica ale carei piese instabile de puzzle, oricum le-as combina, oricate culori le-as inventa incercand sa le sterg pe cele vechi , tot o duminica ratata vor forma: aceleasi tabieturi impregnate in memoria celor apropiati, aceleasi asteptari, lipsa de surprize, lipsa de provocari, totul se deruleaza monoton si fara sansa de a se metamorfoza ina 8-a zi a saptamanii, o zi libera perfecta…Luni, duminica pare ca o insula inaccesibila si plina de promisiuni si tentatii…Metafora insulei…e tare uzitata dar mie imi place: m-a fascinat romanul lui Michel Houllebecq, „Posibilitatea unei insule”, chiar daca mi-a lasat un gust atat de amar ca dupa o cura cu frunze de pelin. Acum, ma gandeam la o alta  insula, concreta si totusi, abstracta,  din Lost si mi s-a parut extrordinara ideea acestei insule care se deplaseaza in spatiu si timp si nu poate fi depistata de nici un sistem oricat de performant ar fi acesta.Poate asa e si cu duminica mea ideala care a fost odata intr-o vineri cand imi inchipuiam ca va urma o duminica de 24 de carate…Si cred ca o parte din mine ramas pe insula acelei duminici si nu ne mai putem armoniza pentru a forma un intreg…Nu stiu ce GPS mi-o poate gasi, ce agentie de detectivi ii poate urmari ratacirea in timp, ce plonjare in subconstient mi-o poate aduce la suprafata spre a reface saptamana mea intreaga, fara duminica lipsa.

Despre Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Personale și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Cea mai frumoasa duminica a fost intr-o vineri

  1. tismanarublog zice:

    fiecare din noi are un GPS intern care poate purta „noi” acolo unde dorim si cand dorim. eu cred 100% ca trebuie doar sa vrem 🙂
    http://www.tismanaru.blogspot.com

    Apreciază

  2. Maria Postu zice:

    Multumesc pentru generozitate…

    Apreciază

  3. frumos text, dar foarte trist. titlul cărţii m-a dus deja cu gândul la o insulă pustie, ori… pustiită.
    dar eu vreau ca tu să nu fii insulă. încearcă să fii marea…

    te îmbrăţişez,

    Ottilia

    Apreciază

  4. Maria Postu zice:

    Multumesc, Ottilia, nu sunt o insula pustie, ci doar mai inaccesibila…Trebuie mijloace speciale spre a ajunge acolo.Tu esti dintre cei putini care au reusit.Si eu te imbratisez, cu drag, Maria

    Apreciază

Lasă un răspuns

