Ura!Sunt adult!Pacat, nu mai sunt copil…

neptun-56216

Doare asta? Nu pe moment ci mult mai tarziu…Dupa ce ai consumat la propriu si la figurat toate experientele  majoratului, dupa ce ai deschis toate usile interzise pana atunci, dupa ce ai descifrat mesajele pe care pana atunci nu le intelegeai, ai probat rochiile si machiajul femeii de 30 de ani, ai incercat senzatiile cuceritorului de 35 de ani si ai exclamat: „Numai atat?”, „credeam ca…e mult mai mult!”, dupa ce ai pozat in orice altceva decat copil, asa cum inca esti, dar tu nu vrei sa recunosti, dupa ce i-ai sfidat si negat pe toti care reprezentau pana atunci ceva pentru tine, dupa ce ai calcat in picioare regulile celor 7 ani de acasa si ai vazut ca e mult prea usor sa incalci o regula dar mult mai greu sa 0 inlocuiesti cu una la fel de solida, dupa ce ai  oprit timpul si l-ai mixat cu tot ce inseamna senzatie, voluptate, si ai uitat sa te mai jenezi sa ascunzi pachetul de tigari, ai „uitat” messengerul deschis ca toti sa-ti afle conversatiile „interzise”, ai lasat la vedere in ghiozdanul de scoala cutia cu prezervative, i-ai lasat iubitei nr de telefon fix doar ca ea sa dea din „pura intamplare” peste o alta voce, a mamei sau a tatalui si el, curios poate, sa o intrebe daca stie ce se intampla cu tine, i-ai dat zeci de prilejuri dirigai sa-i sune pe ai tai acasa, te-ai afisat nonsalant cu masina tatalui pretinzand ca e a ta, si uneori e chiar mai marfa decat a tatalui tau, („Si ce daca, e dreptul meu, mie mi se cuvine!), ai ars toate etapele ca pe o hartie veche si inutila de ziar, te-ai trezit ca ai aterizat pe planeta Maturitate, fara vesta de salvare, fara parasuta, fara GPS, fara telefon, nimic, doar tu si aceasta insula infinita care tine atata timp cat vei trai si din care nu te mai poti intoarce inapoi niciodata. Si ai invatat ca e imatur sa pozezi in copil, ca e sentimentalism ridicol sa te plangi de corvezi, ca e dovada de slabiciune sa recunosti ca nu mai poti. Ai invatat ca viata nu e roman SF in care  Timpul  e manevrrat de un magician infailibil care stie sa  invete acele ceasornicului sublimul dresaj al intoarcerii inapoi, pe orice insula ai dori si pentru cat timp iti face placere, oferindu-ti posibilitatea de a disparea exact atunci cand o situatie pare insolubila .

La 25 de ani ,deja usor deceptionata, am crezut ca abia acum urmeaza tot ce e mai frumos….la 30 incepusem deja sa regret cate ceva si voiam macar 2-3 ani inpoi…la…”n” ani voiam sa cobor tot mai jos intoarcerea in timp si acum, la fel ca in poemul acela Demisie oficiala, al carui autor nu-l cunosc spre a-i da numele, poem care circula in „folklorul” de pe net, daca m-ar intreba cineva ce vreau sa ma fac cand voi fi mare, raspund:” Vreau sa cresc mica!”

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ura!Sunt adult!Pacat, nu mai sunt copil…

  1. N-am fost ceea ce se numeşte „cuceritor” nici la 20, nici la 30, nici la 40. Pur şi simplu am întâlnit reprezentante ale sexului frumos care au găsit ceva interesant în mine… Le apreciez pentru asta.

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Noi am stat ‘cuminti ” la rand pentru fiecare bucurie, mare sau mica…Altii sunt mai grabiti, au filozofia lui carpe diem…Poate ca noi am gresit, nu ei….

    Apreciază

Lasă un răspuns

