Un Paste nepersonalizat II

Isus in fata lui Caiafa. Autor Jacob Jordanes, Scoala flamanda, mijlocul sec. XVII.Lucrare aflata la Muzeul National Brukenthal, Sibiu

Scena biblica se desfasoara in interiorul unui palat ale carui bolti contribuie la creerea efectului de spatialitate.Constructia baroca este evidentiata prin vesmintele bogate si gesturile ample.Caiafa gesticuleaza teatral, patruns de misiunea sa, iar calaul este ferm in miscarile sale.In contrast cu acestia, Iisus este invesmantat simplu si nu-si exteriorizeaza sentimentele, preferand sa-si exprime prin privire reactia la violentele verbale ale anchetatorilor sai. La baza acestei picturi se afla un eveniment care de altfel a inspirat pe zeci de pictori, cercetatori, istorici ai fenomenului religios si anume  unul dintre cele mai controversate procese ale istoriei, proces ramas de altfel fara sentinta, procesul lui Iisus.Data probabila a cestui proces a fost cea de 3 aprilie a anului 33 d.Hr.Dupa arestare, confirmata de textele evanghelice, din ordinul Sanhedrinului, al carui presedinte era Marele preot Caiafa, Iisus a fost dus in faza initiala a procesului in fata tribunalului suprem evreiesc.Sinteza acuzatiilor cuprinse in ordinul de arestare al lui Iisus intocmit de Sanhedrin este ca activitatea lui Iisus era considerata un atac fatis la adresa principiilor de baza ale religiei evreiesti.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Sarbatori religioase și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

