Cele mai proaste investitii

Dintre toate modurile de a investi eficient intr-o lume in care latura financiara este poate cea mai importanta dintre toate , eu am facut cea mai proasta investitie: in mine insami.

Dintre toate locurile exotice de pe Terra pe care le-as fi putut vizita, eu am ales sa-mi cheltuiesc resursele financiare si sentimentale vizitand singurul loc cu circuit inchis: viata mea

Dintre toate bancile unde mi-as fi putut depune visele cu dobanda profitabila, eu am ales cea mai nesigura banca sensibila la orice usoare fluctuatii :viata mea.

Dintre toate intrebarile fara raspuns pe care mi le-am pus si la care inca sper sa mi se raspunda, mi-am investit o groaza de ani in cea mai grea intrebare la care nu-mi va raspunde nimeni:viata mea.

Dintre sutele de optiuni existentiale ce mi s-ar fi putut oferi , mi s-a dat pe cea mai nesigura, cea mai fragila, cea mai vulnerabila, cea mai expusa si totusi, cea mai  tentanta dintre toate : viata mea.

Dintre toate locurile in care mi-as fi putut gasi linistea si calmul, pacea interioara si armonia cu universul, eu am optat pentru cel mai instabil anotimp, cu furtuni neprevazute , cutremure si tsunami pandindu-ma in spatele fiecarui paradis inselator: viata mea.

Dintre toate adaposturile in care m-as fi putut refugia spre a scapa de urmaritorul meu cel mai periculos, Timpul, eu am ales cel mai transparent , mai dezarmat, cel mai  mai vizibil loc : viata mea.

Dintre toate seifurile in care mi-as fi putut proteja investitiile, emotiile, amintirile, visele, sentimentele, ascunzandu-le sub coduri si dispozitive de acces impenetrabile, eu am ales cel mai abordabil , cel mai facil, cel mai simplu, cel mai vulnerabil sistem de a-mi etala trecutul: viata mea.

Unii isi masoara domeniile, isi cantaresc resursele enrgetice, isi prospecteaza subsolul, isi delimiteaza teritoriile , isi stabilesc aliante si incheie pace cu virtualii invadatori.Eu nu am decat un domeniu, lansez zilnic sonde de insomnii in  subconstientul meu si arunc rachete de proiecte in aer, dezleg aliante si inchei tratate doar cu mine insami pentru ca a doua zi sa le calc in picioare, las demonii indoielii si ingerii neantului sa-mi invadeze teritoriul pregatindu-mi cea mai invincibila stratagema de aparare si de contraatac :viata mea.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Confesiunile unui scorpion și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Cele mai proaste investitii

  1. Gina spune:

    Este destul de tarziu sa- mi pot permite teorii despre cat de importante sunt investitziile care se pot face intr-o viatza, incat sa fie si profitabile material si sa poata aduce si satisfactzii sufleteshti.
    Ce pot spune la ora asta este ca, desi refuzi s-o spui sau s-o crezi, tu insatzi eshti o mare si frumoasa investitzie. Eshi o avere sigura. Fara coduri, fara contracte.Fara teama de inflatzii. Itzi apartzii. Si cred ca asta este mult. Foarte mult. Ai libertatea de a visa, de a evada oricand,oriunde, fara teama de a fi descoperita.De a da socoteala cuiva.
    Nu te flatez- eshi un univers. Fara inceput. Fara nesfarshit.
    Cand voi reciti poemul care ar trebui sa-tzi poarte numele, voi mai spune cate ceva.
    Pana atunci, itzi doresc sa te iubeshti mai mult. Cu toate ale tale.
    O noapte linishtita!

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Multumesc pentru incurajatoarele cuvinte.Si tie o zi cat mai buna>

    Apreciază

  3. „Dintre toate intrebarile fara raspuns pe care mi le-am pus si la care inca sper sa mi se raspunda, mi-am investit o groaza de ani in cea mai grea intrebare la care nu-mi va raspunde nimeni:viata mea” – excepţional… Într-adevăr, cea mai grea întrebare este aceea referitoare la viaţa noastră. Mi-e teamă că răspunsul este foarte greu de oferit, în pofida lungilor şedinţe interioare în care încerc să dezbat subiectul VIAŢA MEA…

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Fiecare trece printr-un tsunami interior…ca si natura.Daca supravietuim, eu cred ca vem dreptul sa ne schimbam viata.Nu toti au curajul…si conditiile, de aceea navigheaza pe ape caldute, putin adanci, fara furtuni dar si fara minunatele curcubee care apar dupa furtuni.

    Apreciază

  5. calinhera spune:

    Autorul care vorbeste la persoana întâi s-a concentrat pe ceea ce trebuia. Asa e inclusiv pe placul Domnului.

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Nu stiu daca e sau nu pe placul Domnului…E pur si simplu o stare permanenta de nemultumire…Unii ii zic „manie nejustificata impotriva ta insati”Eu zic ca asta depinde de ce astepti de la tine si cu cat te multumesti din punct de vedere spiritual.

    Apreciază

  7. Lotus spune:

    Este cea mai buna investitie numai ca, pe termen lung, acumuleaza atata bogatie incat trebuie sa inveti s-o gestionezi, altfel te apuca grijile, te incoltesc intrebarile si te musca indoielile. Plusul de valoare e capabil sa-ti aduca multa bucurie, multa liniste si multa fericire… Mi-e imposibil sa cred ca un om atat de bogat nu stie sa se bucure de ce are!
    Las o imbratisare pentru un scorpion fara strop de venin🙂

    Apreciază

  8. Maria Postu spune:

    Iti intorc imbratisarea si iti multumesc ca imi citesti cu atata atentie textele.

    Apreciază

Lasă un răspuns

