Prima intalnire…

„Oare am reusit sa-mi maschez destul de bine cosul care mi-a tasnit chiar azi-dimineata in barbie?Dar after shave-ul lui tata nu-mi da un aer mai dur, masculin, nu de pusti cu cosuri?Si ce sa fac cu aparatul dentar pe care trebuie sa-l mai port cateva luni de zile?Dar parul, de ce sta asa de ciufulit?O sa-l dau cu gel, imi mascheaza urechile prea mari…Cum sa ma prezint la prima mea intalnire cu geanta de elev cu care dupa aceea trebuie sa ajung si la ora de meditatii, ca anu’ asta am teza cu subiect unic?”

Din bucatarie se aude vocea mamei: „Leo, sa nu-ti uiti sandvisul pe masa! Si nu uita ca diseara vine bunica pe la noi! Sa te invoiesti ultima ora de la scoala. Im dau eu telefon dirigai.”

„Oare de ce sta pustiul asta asa de mult in baie?Of! Daca reuseam sa pastrez apartamentul acela cu 4 camere din Vitan cu doua bai, acum nu mai stateam la coada la baie…Dar a trebuit sa-l vindem, sa completam cu ceva diferenta si sa-i luam Laurei casa…N-o puteam lasa sa doarma in camere inchiriate cu iubitul ei….Si nevasta-mea, il trateaza ca pe un pusti pe Leo…A uitat ca si noi ne cunoastem de la 14 ani…Si azi, ah, Doamne, tocmai azi…E ziua cea mare.Am si uitat cum e.Emotii, fiori, ca si cum ar fi prima intalnire din viata mea. De fapt, chiar este:prima intalnire de dupa…20 de ani de casnicie. Dan, prietenul meu cel mai bun, pe care nevasta-mea il trateaza ca pe un frate mi-a sugerat:”Amice, cand am facut prima data sex in afara casatoriei, am zis ca nu-i adevarat.A fost ceva…fain.”Am uitat sa-l intreb daca mai e cu aceeasi.A doua prima mare dragoste.Oare cum arat? Nu sunt ridicol?Nu mi se vede prea mult chelia?Dar lenjeria intima? Dumnezeule, trebuia sa-mi iau macar acum, ceva de firma, nu tot de pe tarabe , ca asa ne imbraca pe toti mami, ca e mai ieftin, zice…Ar fi trebuit sa-i cer un sfat lui „mami” ea sigur ma va intelege.Vai…cum am putut sa-mi imaginez ca ar intelege…Desi…S-au mai vazut cazuri.

Din bucatarie se aude vocea lui „mami”:”Aurel, schimba-te repede, si hai la piata ca azi sunt mai libera sa luam zarzavaturi pentru

muraturi…Iarna bate la usa si n-am pus nimic la borcan”!

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Povesti de trezit adultii și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Prima intalnire…

  1. Excelent monologul puştiului…

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Totusi, „prima intalnire” e o data de neuitat, si pentru fete si pentru baieti…In schimb, tatal….prin contrast am dorit sa-i subliniez situatia tragi-comica in care se afla.

    Apreciază

  3. Gina spune:

    Sunt atat de complicate toate lucrurile simple..Isi au frumusetea , dar si partea lor mai putin placuta, care devine alta, dar ramane, pe masura ce trece vremea.
    Nu stiu care sunt mai vulnerabili- baietii sau fetele, cand vine vorba de prima intalnire.
    Daca zic’ pe vremea mea’, sigur nu se compara cu ceea ce traiesc ‘ tinerii din ziua de azi’.
    Daca ma gandesc la baietii mei si la primele lor intalniri, nu am ce sa spun, pentru ca n-am aflat . Stiu doar ca , atunci cand am intervenit, intr-un fel sau altul( sfaturi, exemple) , am ‘ dat-o – n bara’. Asa ca am lasat lucrurile in voia lor.
    Intre timp , s-au mai schimbat- vorbim, glumim. Pana la un punct. Peste care nu se trece.
    Nici eu nu n-am spus acasa de prima mea intalnire, pe care n-o pot uita. Chiar am fost teribil de secretoasa. Asta , pentru ca ma temeam.De pedeapsa , bineinteles.

    Despre adultii aflati la ‘ a doua adevarata, mare dragoste’?Stii ce cred, Maria? Ca , daca am fi mai sinceri cu noi insine, ar trebui sa recunoastem ca toti, dar absolut toti, femei/ barbati, avem dreptul la fericire. Asa cum o intelege si o traieste fiecare.

    O zi buna!!!

    Apreciază

  4. cell61 spune:

    Mami sigur-sigur va înţelege!
    După care, va lua făcăleţul şi va înţelege şi tati!

    Apreciază

  5. daurel spune:

    Sotul i-o luase inainte…Planuia o dubla schimbare…In definitiv, sunt mai multe feluri de muraturi, acrituri…Fumatorii nu mai au gustul prea rafinat…Deci ar trebui sa le fie indiferent!

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Nu stii niciodata ce secrete ascunde cel de langa tine…Uneori e mai bine sa nu le stii.In definitiv, gusturile nu se discuta.Ceva care odata iti parea de neacceptat, la un moment dat poate urca in preferinte chiar pe primul loc.

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Aici mie mi-a fost mila de bietul Casanova fara vocatie si oricum intarziat.In viata insa…rolurile se pot inversa.Multumesc pentru vizita.

    Apreciază

  8. Maria Postu spune:

    Adolescentii au in general alta perceptie asupra iubirii, care niciodata nu mai este IUBIREA VIETII.In definitiv, isi iau masuri de precautie impotriva suferineti. Nu ca nu e necesara suferinta care, dupa opinia consacrata de Dostoievski, te purifica de toate relele.Adultii insa, …(aici ar trebui sa discutam indelung despre maturizarea afectiva)…Unii raman mereu copii si inteleg prea tarziu ca si-au ratat viata confundand casnicia cu iubirea. Personajul meu e un invins iar EA nu e tocmai modelul de femeie pe care personal il admir si il invidiez…Dar e doar fictiune.

    Apreciază

  9. Florin spune:

    Prima intalnire adevarata ? Hmm.. eram in clasa a 8-a.. Ea era o satena superba..

    Apreciază

  10. Maria Postu spune:

    Ma bucur ca am intuit acest lucru…inceputul iubirii sau, aparitiei ei pe scena vietii unde va ramane….spun eu, toata viata.(vezi exemplul tatalui).Nici nu e prea greu de vreme ce lucrez cu adolescenti, care ma surprind si placut si neplacut, pe zi ce trece tot mai mult…

    Apreciază

  11. Lotus spune:

    Foarte bun textul! In naivitatea noastra, chiar credem ca putem patrunde toate tainele celui de langa noi? Si oare ne dorim asta?
    Ce mai ramane dupa ce dispare taina?

    Apreciază

  12. Maria Postu spune:

    Este absurd sa vrei sa cunosti persoana de langa tine total…Asta ar declansa instinctul posesiei si ar duce la disparitia sentimentului.Oricum, timpul epuizeaza trairile, emotiile (ma refer la cuplu), ceea ce ramane e doar autosugestia si imaginatia care mai salveaza cate ceva. Daca mai salveaza….

    Apreciază

  13. Antonia spune:

    Parerea mea este putin diferita. Timpul- marele inchizitor-amplifica sentimentele si emotiile care au fost initial puternice. Doar sentimentele superficiale si meschine, nu rezista peste timp…
    Daca un cuplu mai rezista doar datorita autosugestiei{eventual si imaginatie}, salvarea acelui cuplu este o simpla si trista Aparenta
    Dar , in fictiune se poate accepta orice
    Antonia

    Apreciază

  14. Ioana M spune:

    Genial

    Apreciază

  15. Maria Postu spune:

    Daca erai baiat, mai ziceam, dar asa????Sau…fetele seamana cu baietii la prima intalnire?

    Apreciază

Lasă un răspuns

