Nasterea Altamirei

Am fost de fata, fara sa ma pot bucura de nasterea ta

ca si cum eu as fi indraznit sa te nasc ignorand interdictia

astrelor, nu puteam opri sa-mi cresca solzii spaimei pe trup,

nici tentatia reintoarcerii in uterul primitor al marii,

te-am alaptat cu toate temerile mele si cu toate insomniile mele

inoculandu-ti cu perfidie in somn toate fapturile ce-mi bantuiau

prin sange, incat tu ai invatat inaintea mea sa te aperi de ele,

iubindu-le, oferindu-le trupul meu drept adapost si scut impotriva

singuratatii:aveau dreptate astrologii sa se teama de tine

si de faptul ca ai prins gustul sangelui, prea tarziu a venit refugiul

intr-un trup de sirena, acum sunt o lacrima a Altamirei

incercand de milenii sa-mi sap galeria salvatoare din dulcea ta

captivitate mirosind mereu a sange proaspat.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Poeziile mele și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Nasterea Altamirei

  1. Gina spune:

    sa fie , oare sufletul asemenea pesterii, bantuit de nelinisti, angoase
    perfide, sapadu-si galeria salvatoare din dulcea

    captivitate mirosind mereu a sange proaspat”?

    Apreciază

  2. „e-am alaptat cu toate temerile mele si cu toate insomniile mele

    inoculandu-ti cu perfidie in somn toate fapturile ce-mi bantuiau

    prin sange, incat tu ai invatat inaintea mea sa te aperi de ele,

    iubindu-le, oferindu-le trupul meu drept adapost si scut impotriva

    singuratatii” – nu pot să spun decât MINUNAT…

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Draga Gina, raspunsul tau e u poem.da, se poate si asa.Ar trebui sa-ti ofer volumul din care face parte acest poem deoarece rupt din context, el capata si alte semnificatii decat cele din carte.O seara minunata.

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Cristian Lisandru: asa este, avem tendinta de a fugi uneori de noi insine, transferand altora cosmarurile noastre de teama ca singuratatea sa nu ne atinga prea devreme.

    Apreciază

  5. I.B. spune:

    Un poem frumos, bine susţinut. Mi-a făcut plăcere.

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    MUltumesc foarte mult.Oasemenea apreciere din partea unui poet, chiar este o onoare.

    Apreciază

Lasă un răspuns

