De ce crezi ca ai intotdeauna dreptate?

A avea dreptate intotdeauna, a avea ultimul cuvant, a-i inchide gura, a -l face sa amuteasca pe partenerul de discutie  in lumea reala sau in lumea virtuala, cunoscut sau necunoscut, pare a fi in ultima vreme o preocupare atragatoare pentru multi oameni. Sa fie oare un fel de refulare, de cautare a unei compensatii pentru diverse frustrari?A desfiinta pe cineva cu argumente verbale e pentru unii echivalentul unei victorii pe un camp de lupta. Batalia se desfasoara, chiar daca provocarea nu se stie daca a fost sau nu facuta si de cine. Cei doi „adversari” poate sunt pe coordonate temporale diferite, poate nu-si cunosc potentialul,  nu stiu ce si cat au de pierdut sau de castigat dar continua.Cel atacat uneori nu poate raspunde, il apara cativa prieteni ramasi fideli, sau daca inca nu a intrat in eternitate, se apara catva timp, cauta contraargumente logice, rationale, civilizate, dar constata ca adversarul e tot mai inversunat, tot mai dornic sa castige, apeland de multe ori la arme perfide, strecurate insidios in cuvinte blajine, politicoase, folosind nu doar propriul camp de bataie ci si campurile altor combatanti neinclusi in lupta dar unde el se ascunde sperand sa nu fie demascat.

Am vazut in ultima vreme (de fapt, din 1989 incoace) multe asemenea tentative de „:curatire” a unui „camp de lupta”.. de a carui existenta nu stiam sau credeam , in naivitatea mea, ca a fost transformat intr-un parc, loc de distractii sau chiar gradina.M-am inselat.In jurul meu, exceptand dezbaterile politice in a caror intimitate nu vreau sa intru , am vazut cum sunt atacati mari scriitori, pe care nici o revolutie nu are dreptul sa-i clinteasca din loc, si a caror valoare a fost confirmata de timp, cum sunt desfiintati regizori, autori, mai mari sau mai mici, anonimi sau celebri de critici tineri, care nu lasa mai intai publicul, spectatorii, cititorii sa decida ce film, ce carte, ce autor trebuie desfiintat. Timpul e cel mai bun judecator, se spune, asa ca sa lasam timpul sa-si faca datoria inainte de a da verdicte.

Despre Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în intrebari esentiale și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la De ce crezi ca ai intotdeauna dreptate?

  1. Gina zice:

    Buna dimineata!
    Am foarte, foarte putin timp- fug la Bucuresti( dupa o seara total ratata).
    Problema asta, pe care tu ai transformat-o literar intr-un eseu , este extrem de dura. Asa am parceput-o si o percep .
    Este un sindrom. Mai puternic decat tot felul de gripe. Existente sau inventate. Nu stiu cand o fi aparut. Nu vreau sa te contrazic, nu este tanara, adica nu are doar 20 de ani. Este haha, veche. Doare! Frige! Lasa urme.
    Cand ma intorc, poate mai spun o vorba- doua.
    Zile frumoase!

    Apreciază

  2. Maria Postu zice:

    Buna dimineata!E adevarat, nu este noua, dar parca niciodata nu a ajuns la cote aat de inalte, nu a fost atat de acerba.E dureros sa vezi cat de mult sunt atacati, minimalizati, cei de la care toti am avut de invatat cate ceva.Iti doresc si eu zile bune in acest sfarsit de saptamana.

    Apreciază

Lasă un răspuns

