Campanie pentru salvarea Zilei-Fluture


Materiale auxiliare pentru a va imagina o Zi-Fluture

Intr-un interviu imaginar sunt intrebata de unde am aflat de existenta acestei specii de zile si daca pot oferi  mai multe date despre ea. Ei au cautat in www.britannica.com, in encarta.msn.com in www.pantheon.org si in alte zeci de enciclopedii si tratate istorice, zoologice si nicaieri nu au gasit consemnata existenta acestei specii rare sau pericolul care ar ameninta-o.Cand a aparut, unde traieste, cu ce se hraneste, cat traieste Ziua-fluture? Le raspund celor care se indoiesc de existenta ei, celor care au vazut-o candva dar nu-si mai amintesc, celor care au pastrat conservat intr-un colt al memoriei senzatia atingerii matasoase a aripii Zilei -Fluture: Ea a existat in numar foarte mare de exemplare, raspandita pe toate meridianele si zonele de clima, de la poli la ecuator si de la zenit la nadir, din copilarie si pana in ultimul minut al vietii. Zilei-Fluture ii place anonimatul, libertatea, nici un explorator nu a reusit sa-i descrie toate semnalmentele, pentru ca Ea se sfieste de lumina reflectoarelor si de straturile de machiaj care ti se aseaza pe aripi cand esti surprins in zbor liber deasupra timpului, sfidand vigilenta vamesilor si a ultimelor aparate de depistat intrusii. Ea poate fi savurata vizual si olfactiv doar de cei care traversează incet, cu precautii, rezervatiile naturale in care ea se mai gaseste, desigur, rezervatii care nu-i sunt doar ei destinate pentru ca nimeni nu-si putea prezenta un asemenea proiect de salvare a ceva nepalpabil, nematerial, abstract, instabil, invizibil si totusi prezent, cum este specia Ziua-Fluture. Dar Ea  poate trai uneori mai mult, alteori mai putin decat un fluture obisnuit, banal. Viata ei, salvarea ei, depinde doar de tine, de starea ta sufleteasca, de mirosul gandurilor tale, de anvergura viselor tale, de prospetimea senzatiilor tale, de naturaletea cuvintelor tale, de puritatea lacrimilor tale, de stralucirea zambetului tau, de cat de larga e fereasta pe care o deschizi dimineata si de cate lacate pui seara la usa sufletului tau.Exista oameni pentru care acesata specie nu va exista niciodata. As vrea sa o desenez sa v-o arat si voua, dar nu stiu cum arata. As vrea sa va ofer o sticluta cu parfumul aripilor ei, dar nu le-am atins niciodata, un CD cu înregistrarea   zbaterii aripilor ei cand se loveste de usile unui suflet inchis sau urmele ei pe un geam transparent de care s-a izbit crezand ca dincolo e libertatea. Nu am nimic din toate acestea, am doar descrierea vagă, incertă a Zilei-Fluture pe care mi-a dictat-o intr-o noapte de toamna Cineva pe care nu-l voi intalni niciodata dar cu care mi-am dat intalnire in vis sa alergam impreuna sa salvam Ziua-Fluture…

Pensule si culori pentru a va colora Ziua-Fluture

Despre Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Muzeul emotiilor mele și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Campanie pentru salvarea Zilei-Fluture

  1. „Viata ei, salvarea ei, depinde doar de tine, de starea ta sufleteasca, de mirosul gandurilor tale, de anvergura viselor tale, de prospetimea senzatiilor tale, de naturaletea cuvintelor tale, de puritatea lacrimilor tale, de stralucirea zambetului tau, de cat de larga e fereasta pe care o deschizi dimineata si de cate lacate pui seara la usa sufletului tau” – minunate cuvinte, Maria… Îţi mulţumesc din suflet şi pentru gândurile bune pe care le-ai lăsat la mine, în această perioadă atât de tristă pentru sufletul meu…

    Apreciază

  2. angela zice:

    buna Maria
    imi iau culorile, pensule. si ma apuc de desenat.
    vreau un fluture mov cu galben.
    stiu ca fiica mea il va aplica verde si rosu
    iar cineva un albastru.

    Ziua-Fluture mi-a luminat toamna

    Apreciază

  3. nu stiu de ce, dar am impresia ca pensulele alea sunt in spatele unei oglinzi !
    Totusi intr-o buna zi – asa pe neasteptate, intr-o inspiratie – poate incepe o ”ziua fluturelui” ce-ar putea consta in ”materializarea” ustensilelor respective in acelasi pahar cu periuta de dinti !
    Si-ar fi d-ajuns asta – un zambet fresh urmat d-o sclipire a ochilor … mii de fluturi ce-or sa se formeze-n cosul pieptului – multi se vor elibera, dar se vor ascunde pentru intalnirea din dimineata urmatoare !
    ps : toata lumea se spala pe dinti, dar cati isi si zambesc cu adevarat ?

    Apreciază

  4. Maria Postu zice:

    Multumesc Cristian, e un semn de incredere si de altruism ca te mai poti concentra asupra sensurilor unui text.Iti doresc sa treci peste acest moment foarte greu, ca de uitat, nu se poate si nu trebuie uitat niciodata, dar prin noi, parintii continua sa traiasca.

    Apreciază

  5. Maria Postu zice:

    Bun venit, Angela, ma bucur sa te cunosc si sa citesc comentariul tau atat de cald si de reconfortant.Fiica ta are har si acest har trebuie cultivat si pastrat intreaga viata.Viata fara culori si mai ales, fara culorile copilariei, e monotona.

    Apreciază

  6. Maria Postu zice:

    Stiu, fluturii reprezinta o metafora periculoasa, uzitata peste poate dar am incercat sa-i dau o semnificatie noua, iar tu Valentin, ma ajuti.Fiecare vede cati fluturi are in el,in acea oglinda de care vorbesti si pe care, desi am ascuns-o, tu tot ai vazut-o. Dar poate ca uneori nu-i vedem: e nevoie de cineva care sa ne „deschida” cosul pieptului si sa-i elibereze , inundand casa, viata lui de stralucire si culoare.

    Apreciază

  7. Gina zice:

    Esti profesoara invataceilor de zile- fluture. Invatam din spusele tale!
    Cu simtire si talent ne-ai conturat in metafore drumul . Ne-ai turnat apoi in vaz tonurile aripilor fluturelui si muzica zborului.
    Daca ar fi sa-mi desenez ziua mea – fluture, as alege culorile toamnei. Soaptele vantului. Si muzica serilor tarzii.
    Multumesc pentru aceasta reuniune de suflet!

    Apreciază

  8. Maria Postu zice:

    Avem in suflet niste aripi de fluture, de care ori am uitat, ori le ignoram voit, si rau facem…Ce s-ar face florile daca nu ar lua lectii de culoare din aripile fluturilor?Dar cerul, daca nu ar zbura prin el fluturi colorati chiar si in culorile toamnei?Si eu ador toamna in care ma regasesc, sunt nascuta toamna, poate de aceea…

    Apreciază

Lasă un răspuns

