Teo Basica- „Vinovat” de „crima-ntr-un pahar”

DSC_0153.jpg teo

Cine-l apara pe Teo?Cine-l acuza? Doar citind poemul veti putea trage o concluzie.Sau poate nu e suficienta doar o proba.

TEO BASICA este un tanar student la Scoala Superioara de muzica si teatru din Hamburg, dar si un talentat poet promitator, din a carui creatie va prezint deocamdata un poem,

e ciudat cum in mintea mea e ca-ntr-un azil,

in care se-ntalnesc cuvinte ce se iubesc, se urasc, se agreeaza, se tradeaza.

ma intalnesc cu cuvinte, care,

singure

stau in picioare, chiar si dupa secole

de razboaie si molime;

cuvinte simple:

“drojdie, eternitate, stejar, infern, inger, ciorchine”

ale caror rezonanta trezesc eroul din mine.

Mult mai dese, insa, mai comune, sunt perechile, care se iubesc asemeni noua,

doua parti, oricat de diferite, unite intr-un destin comun, impartind egal

greutatile si fericirile:

“crima-ntr-un pahar”, “parfumul zambetului tau”, “imaginea pura-n noroi”…

In locurile mai intunecate, stau la plaja goale, in oribilitatea lor, cuvintele ale caror prezenta e ca o infectie pe zambetul meu:

“batista, super, cimitir, carucior, clei”

e ciudat cum atatea feluri de cuvinte pot convietui pe terenul de joaca al             azilului.

In fiecare seara, cand o cheama datoria, constiinta iese, constiincioasa evident, la joaca. Astazi ne jucam “tara, tara, vrem ostasi!”,cuvintele-mi se iau de mana si incep sa urle descreierate unele la altele, lovuindu-se brutal,

Iata, deci, asistam la nasterea unui nou poem:

“mi-a trebuit o eternitate sa-mi gasesc un inger, hranindu-ma dintr-un ciorchine de sperante, ghidat dupa parfumul zambetului tau.

si te-am gasit, chiar in infern, imi amintesc si-acum cum stateai singur intr-un cimitir, langa un stejar plin de clei, suspinai,

aveai aripile super bandajate, nu mai puteai sa zbori, picioarele taiate, erai blocat intr-un carucior,

si-mi amintesc prima oara cand ti-am vazut imaginea pura-n noroi, am stiut ca esti tu.

m-ai asezat pe o batista plina de drojdie, si-ai inceput sa-mi povestesti de tine, de mine, de noi, de-o crima-ntr-un pahar. sex.“

Se apropie noaptea, tremur, desi nu mi-e frig.

Simt ca trebuie sa scriu, sa pot adormi, impacat cu gandul cu azi n-a trecut, ca toate celelalte zile, absolut degeaba.

 

 

 

 

Spiegelmann nnamlegeipS (Omul din oglinda)

doar eu te voi tine de mana,

cand, goi, vom sta in fata portilor iadului..

 

 

si daca se schimba totul?                                      Daca se intampla ceva?

daca paranoiile n-au fost de prisos                                 ..ceva oribil?

Daca ne-am luptat pentru nimic?…

(timpul, anii, trec pe langa noi fara rost, fara sa ne spuna nimic – sa strige ceva, sa tipe macar odata, nenorocitii!)

 

Aminteste-ti cine esti, cine suntem! ce putem deveni.

..acum relaxeaza-te, maturizeaza-te, roaga-te, ridica-te, priveste-te, priveste-ne! iti mai e frica? Bea o cafea, ia un algocalmin, taie-ti unghiile.

 

Blestemati, impartasim acelasi defect al oamenilor care intotdeauna alearga, neobosind niciodata, ca in graba lor, uita sa se opreasca si sa admire ce e in jur. bem venin dimineata, vin dupa-amiaza, dragoste seara.

Blestemati de aceeasi oameni grabiti, impartasim acelasi talent – sa ajungem atat de departe, neobositi, pregatiti sa repictam natura umana.

 

caram pe umeri povara acelor nefericiti, care simt durerea apasatoare a toamnei, celor care sunt iubiti si iubesc cuvintele, desi afara e vara, si toti am uitat cum sa vorbim. Si totusi, ne-am oferit voluntari.

 

 

 

 

Indiscutabil te voi tine de mana,

In fata portilor iadului, si-am sa-ti cer sa-mi eliberezi mana…

Si-atunci promite-mi ca-mi vei da drumul, aici ne despartim. sa inceapa eternitatea!

 

 

asemeni regilor reintorsi din razboi, pasesc in al meu imperiu, incununat cu petale de trandafiri albi, patate de sange, coru-mi canta: “bun venit in infern!”. salutul vostru grotesc, vechi prieteni…

 

 

Despre Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Teo Basica- „Vinovat” de „crima-ntr-un pahar”

  1. Gina zice:

    Deosebit mesajul, asa cum il simt eu..altcineva poate avea alte gusturi.
    Putem vorbi de o estetica a uratului, fie in privinta lexicului, fie in morala vietii.
    Cum vorbele sunt conventii, ar fi cam acelasi mesaj- bijuteriile pot fi descoperite in noroi. Parca asa suna si testamentul arghezian. Sau florile raului.
    Putem refuza o realitate, necunoscand-o profund. Asa putem trece, fara a ne fi ostenit sa cautam, pe langa perle. Adevarate.
    Poate ca m-am indepartat de tema poemului.
    Il felicit pe autorul poemului!

    Apreciază

  2. Maria Postu zice:

    Multumesc in numele lui Teo, un foarte drag prieten al fiicei mele si al meu.Daca nu ar fi fost un muzician de mare talent, sigur ar fi ajuns un mare poet, dar si asa, le poate imbina pe amandoua, in limita timpului, desigur.

    Apreciază

  3. oana zice:

    Esti extraordinar,atat la volan cat si canti bine cu cornu, esti cel mai numaru 1 din Hamburg si din Tokyo.Esti roscat si nu mi-e rusine cu tine! Esti cel mai fratele meu adevarat! te pup

    Apreciază

  4. Maria Postu zice:

    Multumesc.Nici mie cu tine, surioara…si cu mine.

    Apreciază

  5. TuDy zice:

    Ce inseamna poeziile alea pt tine ..insemni tu pentru mine..Te -am pupat..:*:*!!

    Apreciază

  6. silviu zice:

    chiar daca diferenta dintre generatii nu n-ea apropiat pre tare tot va simt lipsa pe coridoarele liceului (nu numai eu) …

    poetic, nu? :))

    Apreciază

  7. DragosH zice:

    Da…ce e al omului, ..e al omului. Ti-am mai spus…daca ar fi trait saracul Eminescu ..te-ar fi dat in judecata pentru concurenta. ;)) Mult succes pe viitor…poate scrii si o carte… spre bucuria fanilor tai…

    Apreciază

  8. mire zice:

    Mult talent,implicare si…iata rezultatul…Felicitari !
    Mult successssss!!!

    Apreciază

  9. Maria Postu zice:

    Sa fie.Si tie la fel…

    Apreciază

  10. A.B.C. zice:

    Ceea ce faci tu se aseamana cu situatia de a fi tata care are doua joburi si mai are timp sa-si duca si copilul in parc sa se joace,doar ca tu, fata de situatia asta ai in plus TALENT nu doar vointa extraordinara.
    Da,cred ca lumea ar trebui sa stie de tine,sa te aiba ca model…”uite ca se poate”. Da,cred ca esti acea persoana speciala, talentata care nu se naste in fiecare zi….Ma bucur ca eu am avut onoarea sa te cunosc si de ce nu,sa te am ca model….(as spune mai multe despre modelele tinerilor de azi,Simona Senzual,Eva Kent,Nikita si ca te-ai nascut intr-o tara nepotrivita pentru ceea ce esti,ce creezi…dar nu vreau sa inchei intr-o nota proasta).
    O sa inchei cu „Magie si har de la TeodAr”

    Apreciază

  11. Maria Postu zice:

    Desi unele persoane se nasc cu talent – chiar si acolo(in tara) unde nu trebuie, sunt sigur ca acele persoane care fac ceva – o fac pentru cei ca tine, pentru prietenii de exceptie, pentru rudele pe care le iubesc, pentru verii care-i sunt apropiati ca fratii, pentru fratii care-s mai apropiati ca ingerii. multumesc inca odata pentru sprijin si pentru ca ne-am nascut din acelasi sange. al tau, Teo

    Apreciază

Lasă un răspuns

