Mi-e frica de cei fara frica

Daca traversez strada pe rosu, mi-e frica de un politai care sta la panda si  ma va opri, ma va intreba ce nr. port la pantofi si vazand ca nu sunt din colectia lui Mihai Albu, imi va da o sanctiune atat de drastica incat alta data ma voi gandi bine daca se merita sau nu sa traveresez strada pe rosu.

Mi-e frica sa las usa deschisa de la apartament ca sa nu ma invadeze comis-voiajorii care vor sa-mi vanda ieftin ceva ce as putea lua  gratis la o campanie de promovare (alaturi de 2 alte produse platite mai scump decat pretul lor in magazine cu comision de 200%)

Mi-e frica sa nu achit la timp facturile de la curent electric, internet, televizor, intretinere, banca, gaze, etc.

Mi-e frica sa nu-mi salut vecinii antipatici ca sa nu ma trezesc cu geamurile sparte sau mazgaleli pe usa mea ca si cum ar fi a unui urmarit general.

Mi-e frica sa stau dupa perdea sa ascult barfele din fata blocului, chiar daca sunt despre mine si de aceea nici nu chem taxiul in fata blocului cand ma grabesc la serviciu ca sa nu-mi trimita un vecin amabil fiscul pe cap, contrariati de veniturile mele „uriase”.

Mi-e frica sa intru pe geam in propria mea casa daca mi-am pierdut cheile, si prefer sa dorm o noapte la o prietena pana vine lacatusul sa-mi deschida usa.

Mi-e frica de rasul sardonic al controlorului de RATB, desi, prevazatoare, am intotdeauna la mine si bilet si abonament spre …statia Necunoscut…Cu vizele stau cam prost…Nu-mi da nimeni viza, pe diferite motive puerile: ca am un bagaj cu prea multe sentimente, ca vorbesc prost limbile straine si prea bine limba romana si ca mi-am cheltuit o groaza de ani pe sperante, pentru care nu voi obtine niciodata aprobarea sa le tranzitez dincolo.

Mi-e frica daca se anunta  vremea  calda cand de fapt ea va fi rece  si ma suspectez ca mi s-au alterat simturile, mi-e frica sa spun ca eu vad rosu in fata ochilor cand de fapt toti vad verde si ma suspectez de daltonism.Mi-e frica sa spun ca mie  salariul meu de bugetar pe o luna lucrata  nu mi-a ajuns decat pentru o saptamana si ii las pe ei sa ma acuze  ca mie imi place sa risipesc banii si de aceea am mereu buzunarele goale. Mi-e frica sa recunosc ca ma imbrac ieftin cand cineva imi admira puloverul cumparat de la „12 lei orice produs”.De ce sa nu-i las sa creada ca e luat de la un magazin de firma, cand ei cer sa fie mintiti frumos?

Mi-e frica sa te contrazic cand afirmi ca „vom avea o viata perfecta „, ca totul depinde de partea cui te afli, la un moment dat spre a atinge acesta perfectiune… Te-as putea intreba si eu ca in reclama aceea stupida”Si halatul, halatul cat costa?”…Halatul care te face sanatos,  bogat, destept, invizibil…Halatul acela fermecat cu care poti lua orice infatisare in ochii electroratului, halatul pe care toata lumea scrie cate ceva ca pe zidurile de la Piata Universitatii, ca pe un perete gol cedat generos unei armate de adolescenti  talentati care il vor acoperi cu grafitti si cu toate secretiile unei varste rebele si demodate de care abia asteapta sa scape, refugiindu-se intr-o maturitate searbada si cenusie.

Mi-e frica de orice fel de coada , chiar daca ea este coada de bunici  la cartile pentru nepotei  de la ‘Adevarul”.Si daca un singur nepotel va abandona   tastele la computer, jocurile  video si va citi acea poveste, inseamna ca a avut sens statul la coada, oricat de inspaimantator este acest lucru.

Ma intreb daca tie ar trebui sa-ti fie frica de mine.Pentru ca, eu aleg.Si nu-i voi alege pe cei care ma fac sa-mi fie mereu frica.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Mi-e frica de cei fara frica

  1. Exceptional text! Pot sa-l preiau? (evident, voi indica sursa – ca intre noi, in blogosfera, ne crestem rating-ul). Similar, poti folosi/prelua orice text de la mine.
    Cu simpatie,
    Felix

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Multumesc…Sunt placut surprinsa, ca sa nu zic, uimita.(ai observat, imi plac jocurile de cuvinte, subtile).Desigur, cu placere. te voi citi cu interes si eu.

    Apreciază

  3. Trebuie insa sa te atentionez/sa-mi cer scuze, pentru scrieri cam vulgare pe care o sa le gasesti la mine in blog… Defect profesional, de rocker-filosof-somer-inrait…

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Nu e cazul…Sunt cititor, nu cenzurez, nu sanctionez si nu ma scandalizez, chiar daca e sau nu e cazul…CNA-ul face asta parca, dar deocamdata, la noi, bloggeri nu au fost pedespsiti in vreun fel, din cate stiu…(e vorba desigur, de cei care ating politica , asa cred).

    Apreciază

  5. Gina spune:

    Poate ca n-am fost atenta, Maria..nu -ti este frica sa te intorci noaptea de la sedinte de sindicat prelungite? Ca strazile nu sunt bine luminate, si fiecare trecator poate fi un posibil scapat din arest?
    Dar da sanctiunea pe care ti-o poate aplica directorul , fiindca nu-i pasa de greva celor de metrou?
    Eu am mai multe frici.
    Recunosc, nu m-am gandit sa-l intreb pe cel care asteapta votul meu- daca se teme de cineva.
    Felicitari!

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Exista mii de cauze ale fricii…Si, da, frica este o cauza principala pentru surmenaj, agitatie, inceritudine….Nu e aluzie la blogul tau aat de inspirat…Eu cred ca totusi, se teme cineva si de noi, de votul nostru „mic si neinsemnat” cum pare.

    Apreciază

  7. daurel spune:

    Frica sau prudenta? Recent am citit ceva comentarii crestine si se facea distinctie…Frica este data de catre imaginatie, prudenta de catre ratiune; pana la urma, politicianii pot demonstra ca dimpotriva…

    Apreciază

  8. Maria Postu spune:

    Va felicit pentru lecturile dvs, in fata carora gandurile mele in mod sigur, nu rezista.Nu ma intereseaza asemenea nuante cand scriu, daca as sta sa le disec, as pierde ideea si as face o lucrare stiintifica, doar de interpretare a polisemantismului cuvintelor lb.romane. Acesta este blogul meu, nu al studiilor si diplomelor si premiilor mele, de aceea mi-am si sters de la categorii tot ceea ce ma identifica in ochii eventualilor cititori care veneau aici poate sa gasesaca cine stie ce posturi savante de nivel supra doctoral si plecau dezamagiti.De aceea m-am decis sa fiu eu insami, refugiindu-ma aici, de mine insami.Imi pare rau ca va dezamagesc..

    Apreciază

  9. daurel spune:

    Erau ganduri crestine, cum am si mentionat…
    Desigur, atunci si acum, m-a dus gandul la acel papa polonez…
    Sa aveti bucurii !

    Apreciază

Lasă un răspuns

