1001 de lucruri in care pot fi…

Statuete de tip Tanagra

Sunt zidul pe care puteti scrie cu sange, si sunt sangele ce curge si nu mai poate fi oprit, sunt in locul acela intunecos de sub felinar unde se petrec seara lucruri necurate,

Sunt  zidul…

Sunt cel ce aduna dimineata resturile insomniilor voastre pe strazi, note sparte, lacrimi rugunite, melodii capturate din tara- sunetelor- libere,  visand sa-si revada locul de bastina.

Sunt sunetul liber…

Sunt argumentul care lipsea cand ai vrut sa dovedesti adevarul, in absenta lui, ai fost condamnat pe viata. Sunt  moneda veche purtata in dreptul inimii care ti-a salvat candva viata devenind apoi mascota familiei.

Sunt moneda…

Sunt boaba de roua ascunsa sub o frunza care se teme de soare si refuza calatoria astrala din corpul ei. Sunt  mirarea de pe buzele unui copil devenita cuvant stâlcit cu miros de lapte. Sunt statueta de Tanagra ce scapată din mainile tale s-a împrăştiat pe ciment dar a redevenit  intreagă în mâinile tale iubitoare, chiar şi asa ciobită si aureolată de experienta unei minitornade domestice….

Sunt ciobul uitat stingher pe jos, urmărindu-te cu strălucirea lui stranie zi de zi…

Sunt umbra aceea misterioasa care apare mereu in spatele tau cand faci fotografii in interior si toti spun ca tînara care a disparut inainte de vreme, îşi ia revansa prin mine.

Sunt tânăra….

Sunt picatura de sange pe albul unui vis de dragoste, sunt firul de iarba strivit de un pas neatent, sunt casa fără acoperiş şi matca fără râu.

Sunt matca…

Sunt îndoiala de neconceput în afara certitudinii şi sunt minciuna care în absenţa adevarului nu mai are sens.Sunt pata de culoare ştearsă de un restaurator neatent de pe o pânză salvată din ruine, şi sunt originalul prezentat drept fals şi pânză de pe care timpul a şters vechile imagini, aşteptând să fie repictată…

Sunt pânza…

Sunt insomnia sondând subconştientul întunericului în căutarea unui fir de lumină, fără de care, insomnia ar deveni inutilă.

Sunt insomnia…

Sunt cosmarul de lângă tine pe care te face că nu-l vezi de teamă să nu te molipsească şi vrei să te eliberezi de obsesia lui printr-o baie de senzaţii.

Sunt obsesia…

Sunt litera născută din apăsarea tastei în acest moment şi sunt ochiul care trece indiferent spre următoarea literă în căutarea literei miraculoase, scăpate de furia distructivă a colecţionarilor de alfabete şi limbi interzise.

Sunt litera în căutarea altei litere cu care să formeze o silabă.

Poate cuvânt nu voi fi niciodată, sau poate am fost cândva poveste  şi am uitat.

Sunt uitarea…

Edificiu roman din Dobrogea

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Proza scurta și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la 1001 de lucruri in care pot fi…

  1. Gina spune:

    Dar TU ,

    pentru tine,

    cine esti?
    cat iti apartii?
    p.s. nu sunt intrebari care asteapta raspunsuri. Sunt ganduri..
    O noapte frumoasa!

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Fiind un text beletristic, mi-am permis sa vorbesc in numele conditiei umane, chiar daca nu-i pasa „conditiei umane” de ce gandesc eu.Cred ca fiecare OM are in sine o infinitate de eu-ri, de trairi, dominante, una sau alta in diferite etape ale vietii.Datoram enorm stramosilor, genetic, cultural, spiritual.Suntem construiti nu doar din sange si carne ci din mii de impulsuri pe care le receptam, constient sau inconstient care insa ne impun un anumit comportamnet intr-o anumita etapa a vietii.Chiar daca s-a mai spus, in zeci de moduri, pe diferite voci, o spun si eu, cu vocea mea timida si banala: nu putem sa nu vibram la tot ce ne inconjoara, mizerie, promiscuitate, profanare, blasfemie, uitare, umilinta, ratare…Eu una, urasc ratarea dar ma simt vinovata cand obtin o cat de mica victorie asupra mea si asupra timpului spunandu-mi:”Altii nu obtin nimic, niciodata”.dar tot eu imi spun:”Poate nu si-au dorit asta”.Daca stau si astept, modesta in banca mea, sub petecul meu de cer poluat, imi zic:”E mai bine sa-i las pe altii sa mi-o ia inainte!Sunt mai buni ca mine!” Si daca se intampla asta, regret din nou, am cenusa si amar pe buze si in suflet si imi spun:’Poate as fi putut si eu!Doamne, de ce am stat in banca mea ani de zile? De ce nu am incercat?Poate o puteam spune mai frumos, mai bine, mai clar decat altii!”Dar poate e prea tarziu sa incerc s-o mai spun, nu?

    Apreciază

  3. angela spune:

    poate cuvant nu voi fi niciodata.
    cuvantul este parte a omului, din care ne sorbim visele

    iar visul sunt eu

    o zi buna🙂

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Frumoasa completare…Chiar ma gandeam sa lansez o invitatie catre toti eventualii mei cititori sa spuna ce-si imagineaza fiecare ca ar putea fi.Multumesc, o zi buna.

    Apreciază

  5. Antonia spune:

    Raspund cu placere invitatiei tale si …
    Daca vorbim de imaginatie , fiecare om poate fi exact ceea ce vrea el.Personal , as vrea sa fiu un „cititor de ganduri” As fi tot timpul in actiune, as putea sa „vad” fata ascunsa a oamenilor, evenimentelor, informatiilor,faptelor..
    Probabil, ar fi obositor dar sigur , foarte util

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Nu crezi ca ar fi riscant sa cunosti dinainte gandurile oamenilor, lipsindu-i pe ei de placerea de a le dezvalui sau de a le asunde?Eu daca aflu din greseala gandurile sau injtentilie cuiva, imi pierd interesul, sunt dezamgita.Mie imi plac surprizele…

    Apreciază

  7. Din „Cireşarii” …🙂

    Apreciază

  8. Antonia spune:

    Nu e riscant, dimpotriva…Dar , surprizele despre care scrii , pot fi periculoase !
    „Placerea de a ascunde gandurile”…. este deja o chestie diabolica si n-am nici cea mai mica dorinta sau curiozitate de a ma afla in preajma unei asemenea fiinte
    Iar daca , din greseala, gandurile ascunse ale unei persoane apar la suprafata ,interesul pt acea persoana va fi pt mine un joc de-a „soarecele si pisica”-un deliciu in a-i observa eforturile de a nu fi demascat si uneori , chinurile de a salva aparentele….

    Apreciază

Lasă un răspuns

