Povesti de vizavi

-O stii pe fata aceea micuta, cu cativa ani mai mare decat copiii tai, care venea uneori la zilele lor aniversare?

_Pai, ani de zile s-a afisat cu un blond, peste tot, apoi…au disparut…S-au casatorit, nu?

-Nu…S-au despartit.El…e tot singur, ea, cu un american de origine romana, cunoscut pe face book, asteapta sa faca nunta in curand…

-Pacat, pareau atat de fericiti impreuna, formau un cuplu frumos…

-Toti prietenii abia asteptau sa fie invitati la nunta …

-Cu americanul?

-Nu, cu romanul…Se anunta o casnicie de vis de vis…

De ce se destrama cuplurile, incepute devreme, cupluri care au ars impreuna prima iubire?

Iubirea e doar un experiment? Ca atatea altele?

Mai bine acum decat mai tarziu, se spune.Sau, mai bine mai tarziu decat niciodata…De ce sa ramai, daca poti pleca?De ce sa nu renunti, daca se poate?De ce sa nu alegi, daca ai de unde si ai si cu ce?

Iubiri….Iu…biri…Iubire…Un ingredient necesar dar nu suficient.Mai e nevoie si de altceva.Si atunci , ei il cauta, nu renunta, nu accepta imposibilul, definitivul, cauta oricat de departe ar fi, altceva… Totul sau nimic.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în intrebari esentiale și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Povesti de vizavi

  1. Ioana M spune:

    Frumos titlu🙂

    Apreciază

  2. Ioana M spune:

    Frumos tablou:)

    Apreciază

  3. Ioana M spune:

    frumos text🙂

    Apreciază

  4. Cred că iubirea este o permanentă căutare… Prin iubire reuşim – paradoxal – să ne şi redescoperim. Şi de multe ori avem surprize extrem de mari. Cazul meu, spre exemplu… O seară bună îţi doresc!

    Apreciază

  5. Ioana M spune:

    Ah, si uitatti-va la asta http://www.youtube.com/watch?v=DPQmzCgb1gI
    E foarte dragut.

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Multumesc, la fel.Ma bucur ca exista in jurul meu si pe blogul meu povesti fericite, cum este minunata voastra intamplare, din care putem invata oricand o lectie despre frumusete si fericire.

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Multumesc, Ioana, trebuie doar sa fii atenta si vei auzi atatea povesti in jur, cat n-as avea eu timp sa ti le povestesc.

    Apreciază

  8. Maria Postu spune:

    Ioana, incepi sa devii deja un cititor avizat.parerea ta chiar conteaza pentru mine, desi ai doar 14 ani.

    Apreciază

  9. Gina spune:

    Crezi ca exista cineva sa stie ce este sigur sau just?
    Cate dintre lucrurile pe care le consideram extraordinare intr-un moment al vietii nu termina prin a fi amintiri?
    Sufletul nostru este, cred, un depozit cu ferestrele si usile mereu deschise . Fara paznici.
    Nu-l putem bloca.

    O seara frumoasa!

    Apreciază

  10. Maria Postu spune:

    Frumoasa comparatie, Gina..”Sufletul nostru este, cred, un depozit cu ferestrele si usile mereu deschise”…Poate intra o adiere de primavara sau un vant aspru de iarna.Important este ca sufletul vibreaza.. si naste poezie, nu neaparat scrisa.Si tie o seara frumoasa.

    Apreciază

  11. Teo spune:

    ce mi se pare cel mai greu e ca, desi ne luptam o viata intreaga sa ne obisnuim sa traim in 2, sa impartim totul in 2, sa impartasim totul in 2, ca intr-un final oarecare sa ramanem tot singuri… si cred ca cei care pleaca primii sunt, oarecum, mai norocosi decat cei care raman. ma incomodeaza gandul ca m-am nascut singur si o sa mor singur, insa ma nelinisteste mai tare gandul ca o sa traiesc viata singur! cat despre text, cred cu tarie ca ne ajunge doar iubirea. vom vedea🙂

    Apreciază

  12. Maria Postu spune:

    Teo, ar fi anormal sa crezi altfel la varsta ta …Iubirea ar ajunge , depinde de cat de mult o pot primi oamenii.Din pacate, cred ca exista oameni care nu au organe specilalizate pentru iubire, mai bine zis, suflet.Se multumesc cu putin si cred ca aceea este iubire.Mi-am amintit, fara sa vreau de un text de-al meu mai vechi:http://maria-postu.blogspot.com/2009/02/un-loc-in-lumea-nimanui.html

    Apreciază

  13. Andreea spune:

    americanul…un vis de nicaieri…
    ma rascoleste tabloul de sus, framantarile si „postarile”femeii…
    Cat de „sus” se afla fata de orice”american”
    Poate va veni vremea cand femeia va iesi din „tipare”

    Apreciază

  14. Maria Postu spune:

    Deja tanara generatie, din care eu…nu mai fac parte, are o alta perceptie asupra femeii.Ea poate alege, oricand si fara inhibitii.N-as putea spune ca nu o invidiez…

    Apreciază

Lasă un răspuns

