In sufrageria sufletului meu…

Cochetez cu ideea ca urasc tabuurile, ca nu ma laud cu asa ceva, ca pot scrie, gandi, intelege, fara a privi de sus, pe oricine, ca pot empatiza cu dusmanul meu si in final ma pot declara pe mine vinovata , devenind din victima, calau, primind in locul lui penitenta autoimpusa, ca ma pot transpune in locul tau cand ai nevoie sa-ti faci curatenie de primavara in constiinta si-ti pot prelua pacatele ca sa-mi incarc eu cu ele agende, bloguri, emailuri si alte bagaje care-mi vor eclipsa apoi propria mea viata incat s-ar putea la un moment dat sa uit cine sunt eu, cine eram eu inainte ca sa te las pe tine sa-ti descarci sufletul aici pe canapeaua ieftina din sufrageria sufletului meu unde nu am secretara sa faca programari, nici telefon ca sa anunti inainte ca ai nevoie de mine, nu am inchiriat nici macar o banca reala pe care sa putem sta comod si sa ne impartasim noile metode de imblanzire a demonilor interiori…Mi-am zis in sinea mea: eu nu am tabuuri, si totusi, nu voi scrie niciodata despre subiectele zilei, despre succese sau insuccese, cutremure , politicieni, pro sau anti-basesti, manipulare politica sau genetica, gripe reale sau virtuale, despre incalzirea globala, salvarea balenelor, blocarea salariilor, a pensiilor sau alte blocaje in circulatie, renale sau mai stiu eu de care. Despre morti anuntate, divorturi subite, terenuri furate, banci fraudate, masini furate,(pe cei carora comunismul le-a confiscate viata, visele si tineretea nimeni nu -i poate face sa castige procesul cu istoria pe care nu-l vor intenta niciodata), procese pierdute sau pur si simplu, procese inventate, petitii pentru salvarea planetei sau a unui om incarcerat de legi exterioare (pe cei incarcerati in ei insisi nu-i vede si nu-i stie nimeni). Nu voi scrie despre aceste subiecte niciodata, cu toate ca e condamnabil sa te retragi in turnul de fildes, esti un las daca accepti sa vorbeasca altii care poate nu se pricep destul de bine , in numele lor dar si al tau, si totusi, ideile le sunt preluate din mers . Un mare poet Geo Dumitrescu, spunea intr-un poem :”Daca eu tac, tu maine, n-ai nici un drept sa taci…”, si totusi, obisnuiti ani la rand cu tacerea impusa, multi dintre noi, am prins gustul tacerii, singurul bun care nu se dadea pe ratie. ba dimpotriva, era un “cadou” molipsitor, de care nici azi nu am scapat decat cu greu. De aceea mi-am zis in sinea mea ca nu voi scrie , dar azi mi s-a parut ca a trecut o vesnicie de cand, furata de acele probleme despre care mi-am zis in sinea mea ca nu voi scrie niciodata,   nu am mai postat nimic pe blog, si atunci am inceput sa scriu incercand sa-mi respect promisiunea facuta mie insami.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la In sufrageria sufletului meu…

  1. Ioana M spune:

    wow….genial :)a nu avea tabuuri , a nu scrie despre subiectele zilei, a imblanzi demonii interiori…

    Apreciază

  2. Gina spune:

    Cine stie cat din ce suntem chiar suntem ?
    Parca Rousseau zicea ca de la natura suntem egali. O fi. Adica venim pe lume niste imense coli albe.Luam din toate. Mult . Putin. Fiecare altfel. Si tot facem semne. Coala se dovedeste incompleta. Ne invalmasim in ganduri, ne intalnim, avem reactii, suferim, plangem, muncim, asteptam, plecam, ne intoarcem..si tot asa.
    Iti apartii? Cat?
    Conteaza?
    Nu cred. Poate gresesc.

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Suntem egali pana la proba contrarie:in fata legilot divine, poate si umane.Sanatatea morala, intelectuala, sunt conditii necesare pentru ca acele acumulari sa contribuie la realizarea Binelui personal si social.Nu gresesti.Avem toti dreptul la o opinie care ne-a fost discret indusa de educatie, mediu, codul genetic.

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Da, dar imi asum un risc:daca nu scrii despre subiectele zilei, risti sa treci nebagata in seama, pe blog sau aiurea….

    Apreciază

  5. Antonia spune:

    Maria, tu nu poti sa traiesti fara sa scrii.Simti , percepi realitatea intr-un mod organic N-ai cum sa te legi la ochi singura, n-ai cum sa te urci in turnul de fildes , n-ai cum sa apleci urechea spre un difuzor care nu functioneaza Toate vin in intampinarea ta .Tu trebuie sa le ordonezi , sa le aranjezi dupa reguli si forme …Pe ele , cuvintele…..

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Antonia, esti un exeget extrem de original.Multumesc pentru aceste cuvinte frumoase.

    Apreciază

Lasă un răspuns

