Semnele tradarii

Nimic despre somn, istovire şi moarte,  nimic nu-mi vorbea pe înţelesul meu, sunt

semne aici necitite la timp ce puteau să mă-nveţe să-ncetinesc curgerea clepsidrei,

sunt semne aici că-n miezul flăcării e mai viu întunericul, alergam cu ochii legaţi ca-ntr-un joc de-a baba oarba îmbrăţişând doar cioturi de copaci arşi şi primind în joc lumina şi-ntunericul,  parteneri cu drepturi egale asupra fiinţei mele,

podul de piatră se sprijinea pe mine şi nu-i  vedeam pe supravieţuitori, nu le auzeam mulţumirile,

se-nmulţeau semnele înnoptării mele , călătoreau ecouri de cazmale până la mine,

bocete stranii înveleau amurgul, o generozitate regească mă ţintuia-n tăcere ca-ntr-un sicriu de abanos,

liberă doar teama că tăcerea, unica mea proprietate, mă va trăda într-o bună zi cu surle şi trâmbiţe.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Poeziile mele și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Semnele tradarii

  1. Gina spune:

    „n miezul flăcării e mai viu întunericul, alergam cu ochii legaţi ca-ntr-un joc de-a baba oarba îmbrăţişând doar cioturi de copaci arşi şi primind în joc lumina şi-ntunericul”-

    Cred ca este alegoria vietii.
    A (in) finitului si mereu repetabilului joc al vietii si al risipirii ei.

    Apreciază

  2. amica din chilie spune:

    Cândva, eram adolescenţi eu şi el.Şi credeam că ne iubim şi iubirea va creşte odată cu noi.
    Dar EA m-a întrecut şi a trecut repede pe lângă mine. M-a furat şi m-a dezechilibrat.
    Nu-mi mai puteam controla stările, sentimentele, nu mai simţeam gustul dulce-amărui de cireaşă amară, nu mai vedeam orizontul, nu mai atingeam soarele „simţeam apusul îmbrăţişând doar cioturi de copaci arşi şi primind în joc lumina şi-ntunericul, parteneri cu drepturi egale asupra fiinţei mele,…
    se-nmulţeau semnele înnoptării mele …”

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Andreea,asa se intampla cand vrem mai mult decat primim, desi meritam.Iubirea e o dulce povara…O ai, vrei sa scapi de ea sau s-o imparti cu altul, o pierzi, tanjesti dupa ea si te intrebi unde ai gresit.

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Gina, alergam cu ochi inchisi desi avem impresia ca „privim”…A vedea e o arta care se dobandeste mult prea tarziu:a vedea in sine si dincolo de sine adevarul, devenit inutil si impovarator…

    Apreciază

Lasă un răspuns

