Poate fi cineva mai bun de atat?

Am primit aceasta emotionanta fotografie de un cunoscut fotograf caruia ii multumesc foarte mult.Deasemenea , am gasit-o si pe alte bloguri, cu comentarii originale , dar m-a impresionat atat de mult incat am dorit sa  prezint si celor care trec pe aici.

Fotografia mi-a fost trimisa cu urmatorul comentariu:

„Fara discutie ar putea fi numita fotografia secolului – o scena
fantastica, din aceasta lume brutala. Textul tradus din spaniola:
Nu a pierit inca omenirea.
Este fotografia zilei, lunii, anului sau a secolului.
Poza a aparut intr-un cotidian din India, cu textul atasat:
” Doar un sarac poate fi atat de marinimos. Ce pacat ca omul nu este
intotdeauna asa.”

Ori de cate ori ai gatit, ca de obicei, prea mult, si a doua zi vrei sa arunci la gunoi mancarea ramasa, gandeste-te la cei care se hranesc cu resturile de la gunoaie.

Ori de cate ori respingi pe cei care iti cer un ajutor cat de mic, si nu ma refer doar la leul lasat spalatorului de parbrize sau la cel dat cantaretului ambulant de la metrou, ma gandesc la daruri care necesita un pic de timp din partea ta -o vizita la o casa de copii  de sarbatori- sau o actiune de donare de sange la care ai refuzat sa participi, gandeste-te la cei care isi dau mai mult decat timpul si sangele pentru a-i ajuta pe altii…Cu atat mai mult cu cat acesta pe care il ajuti prin fapta ta, nu este omci un pui de maimuta sau alta vituitoare neajutorata..

Intr-un exercitiu de sinceritate foarte dur, marturisesc ca nu as fi putut face niciodata asa ceva: chiar daca sanii mi s-ar fi umflat de lapte si m-ar fi durut  de preaplinul lor, micuta mea fiica nereusind sa le consume tot prisosul, ei bine, nici macar atunci nu as fi putut face ceea ce face aceasta fata din fotografie. S-o admir, s-o compatimesc? S-o iubesc? Sa-mi fie rusine de ea sau de noi ceilalti care nu putem face acelasi lucru?Nu stiu…dar mi-a dat de gandit. De acum incolo, voi accepta mai repede si fara sa rasucesc in minte toate variantele de consecinte ale faptei mele, pe cei care, intr-o forma sau alta, imi solicita ajutorul. Dar, aceasta imagine, m-a facut sa ma gandesc si la ajutorul dat acelora care sunt atat de izolati in tacerea lor, in lumea lor, incat nici macar nu inteleg ca au dreptul sa solicite ajutorul. Si el trebuie dat, chiar daca  nu trece pe acolo nici un fotograf profesionist care sa te transforme in vedeta prin fapta ta de altruism.

Dar femeia din imagine nu s-a gandit niciodata la consecinte; pur si simplu, a vazut ca micutul animal are nevoie de hrana si pentru ca nu se afla in apropiere nici un supermarket sa cumpere lapte, el nu a ajuns inca pana in tinutul ei saracacios, pentru ca nu are ce altceva sa-i ofere puiului inocent, ii da ceea ce ea insasi are de dat: sanul ei mustind de lapte.Pe fata ei nu se citeste satisfactie, dezgust, mandrie, sentimentul datoriei implinite, bunatate, ci doar oboseala…Si constiinta ca nu face ceva neobisnuit, care sa uimeasca pe cei din jur.Doar noi, europenii, impregnati de cunostinte, de prejudecati, de cultura medicala, suntem socati de asemenea gesturi pe cand pentru ea, pentru credinta ei, probabil hindusa, care  divinizeaza animalele transformandu-le in totem, gestul  e ceva firesc.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Alegorii ...politice și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Poate fi cineva mai bun de atat?

  1. Imaginea nu poate fi tradusa in nici o limba paminteana. Asta este clar pentru mine… Dincolo de dramatismul ei, razbate ( dupa mine ) un singur simbol: Am primit, pentru ca la rindul nostru sa daruim prin impletirea dorintei firesti cu cel mai de pret dar al creatiei… Viata… Imi string ochii, pina la durere sa nu izbucnesc in plins… si nu indraznesc, atunci cind ii voi deschide sa-i ridic mai sus de pamintul pe care calc…

    Apreciază

  2. Nimic nu se compara cu sentimentul daruirii…firesti… Singura noastra avere este Pamintul Viu pe care avem dreptul sa calcam…

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Cu placere.Vei reusi, sunt sigura, e nevoie de o arta ca a ta.Te rog foarte mult sa trimiti cat de repede.

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Foarte frumoase ganduri ti-a ntrezit fotografia.Multumesc.

    Apreciază

  5. Maria Postu spune:

    Am citit multe comentarii la aceasta fotografie care, dupa cum am spus, a aparut si pe alte bloguri, dar comentariul tau e de-a dreptul ravasitor.Imi imaginez cat de greu e sa receptezi duritatea vietii cu asemenea tip de sensibilitate.

    Apreciază

  6. Divinitatea m-a plamadit dintr-un pamint tare… Am 1,99 m. inaltime si un colos de rabdare in spatele sistemului meu nervos… In schimb lacrimile sufletului imi sint la fel de curate ca la puiul de maimuta caruia setea i-a fost ostoita de o mama sarmana… Lumina fie cu tine, draga Maria…

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Oricate daruri am fi prim it, trebuie sa le folosim cu masura, zic unii rationali…Risipa este de multe ori, o forma de autodistrugere.

    Apreciază

  8. Ieri nu ai mai trecut pe aici… Astazi ploua…

    Apreciază

  9. Maria Postu spune:

    Andrei, daca e ploaie….inseamna ca ne putem deda unui viciu permis:visarea, fara teama ca vom fi trimisi la dezvisare….

    Apreciază

  10. Te rog sa ma ierti…

    Apreciază

  11. Nea Costache spune:

    Aceasta fotografie este superba! Daca toti oamenii lumii ar avea sufletul nobil al acestei minunate mame, in mod sigur, lumea ar fi mult mai buna, oamenii nu s-ar mai omori in razboaie, si-ar apleca atentia aupra tuturor vietuitoarelor pamantului.
    Oricat de barbat m-as crede, mi-e imposibil ca privind aceasta fotografie sa nu lacrimez de gestul simplu al acestei mame, acela de a-si hrani alaturi de pruncul drag, acea micuta vietuitoare flamanda si neajutorata. Admirabila fotografie! Felicitari pentru frumosul text, pe masura minunatei fotografii!
    O zi minunata!

    Apreciază

  12. Maria Postu spune:

    VA MULTUMESC FOARTE MULT.POATE NICI NU MAI ERA NEVOIE DE CUVINTE, TEXTUL SPUNE TOTUL DE LA SINE.o SEARA FRUMOASA SI INSPIRATA VA DORESC.

    Apreciază

  13. poza este una care mişcă poate până la lacrimi.
    este foarte adevărat că doar săracii mai au suflet.
    cei bogaţi sunt în imperiul banului şi nu mai au timp de sufletul lor, darămite de cel al altora.

    mă înclin acelora care încă mai au un pic de uman, care se mai uită din când în când şi la cei năpăstuiţi de soartă şi le oferă un minim de ajutor.

    Ottilia

    Apreciază

  14. Maria Postu spune:

    Si pe mine m-a impresionat foarte mult.E ceva ce ma depaseste.Cad in genunchi in fata ei.

    Apreciază

Lasă un răspuns

