Cine nu are fler, să-şi cumpere…

Dictionarul defineste flerul ca este „Simț de orientare rapidă într-o împrejurare sau într-o situație dificilă; perspicacitate.”E unul din cuvintele care-mi place: e scurt, nu are decât 3 consoane şi o vocală, nu ocupă mult loc în dicţionar, nici pe buze când îl rosteşti, nu e greu de explicat, nu se plimbă toată ziua dintr-o gură în alta, ca alte cuvinte obraznice  de care te ciocneşti de câte ori deschizi o pagină de ziar sau o ferestră virtuală, sau un televizor.El e delicat, fragil, timid, scump la vedere, parcimonios cu propria sa persoană, nu-şi etalează trecutul lingvistic nobil(vine din fr flair), nu se împăunează cu expresiile în care apare şi cu toţi cei care s-au folosi de el, uitând apoi să-i mulţumească.Poţi avea fler să cumperi la timpul potrivit o casă şi s-o revinzi mult mai scump. Sau o poţi cumpăra împrumutându-te din bancă şi apoi rămânând dator ani buni. Poţi avea fler în alegerea unui job de viitor, a unei oportunităţi financiare, a unui prieten, a unei cărţi, a unei stări sufleteşti care ţi se potriveşte cel mai bine şi pe care o afişezi oridecâte ori ştii că e nevoie să faci impresie. Nu contează de care: impresie să fie! Poţi afişa masca melancolicului sau a blazatului neînţeles de amici, ocolit mereu de şansă, a ratatatului cerând permanent un umăr pe care să plângă, sau poţi avea flerul să laşi acasă melancolia când se cere o persoană energică şi debordând de imaginaţie şi poftă de viaţă in cautarea unui job bine platit . A avea fler mi se pare o calitate rară. Şi mă întreb cum se dobândeşte. Seamănă cu inspiraţia: nu ştii când vine, de unde, cât stă şi mai ales, când e urmatoarea vizită.Aşa că profită de prezenţa flerului şi dă-i câteva carţi  de vizită, nu se ştie pe la cine le  uită şi poate reuşeşti în sfârşit să-ţi deschizi acel magazin de vândut fler la care viseaza de mult o multime de indivizi ocoliti de inspiratie si care dau mereu anunt sperand sa gaseasca. Daca aflati adresa unui asemenea magazin, anuntati-ma, sunt foarte interesata. Nu am avut niciodata fler, de aici….o multime de consecinte existentiale, vizibile si invizibile.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Cine nu are fler, să-şi cumpere…

  1. Să-şi cumpere. Că aş cumpăra şi eu. Dar nu s-a deschis încă vreun magazin care să vândă aşa ceva… O zi bună, Maria!

    Apreciază

  2. daurel spune:

    As zice ca fiecare are fler; unii in afaceri, altii in gasirea meseriei, altii in gasirea partenerului, partenerei…Nu cred ca are cineva fler in toate, tot timpul…

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Poate ca noi singuri nu suntem in masura sa decidem daca avem sau nu fler…dar apreciez modestia ta.Blogul tau foarte interesant confirma ca ai inspiratie si …fler, in cel mai bun sens al cuvantului.Succes pe mai departe.Multumesc, o zi buna si tie!

    Apreciază

  4. Este o preocupare interesanta… dar mai ales plina de invataminte fara echivoc…
    Cu prietenie,
    Andrei

    Apreciază

  5. Gina spune:

    Cred ca ‘ se intalneste’ pe undeva , cu talentul- este sau lipseste total.
    Nu m-am gandit nicioadata cum este sa ai unul dintre ele si sa ti-l doresti pe celalalt. In momentul asta cred ca , din totdeauna, alergam dupa ceea ce ne lipseste. Este firesc , la urma urmei , nu?

    O seara frumoasa, Maria!

    Apreciază

  6. Zamfir POP spune:

    Talent, fler, intuiţie, … dacă ai din toate câte un pic …

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Ei, daca am avea așa multe, am fi perfecti…Eu zic ca una din ceea ce enumerati e suficienta ca sa te simti implinit.

    Apreciază

  8. Marian spune:

    Eu asi zice ca sfintii au tot timpul sau aproape tot tiimpul fler. Deci cheia succesului este sa devii sfant…!!!

    Apreciază

  9. Maria Postu spune:

    Cum arata un sfant in viata?In ce consta flerul sfintilor?Ei nu alearga dupa glorie, bani, orgolii si atunci la ce le foloseste harul de a avea fler?Sa-i depisteze pe cei care pot deveni sfanti?Multumesc pentru comentariu.

    Apreciază

Lasă un răspuns

