Furt de identitate

Acest poem a fost predispus la toate bolile copilariei

pana cand a devenit imun la orice tip de virus sau sentiment extradat

de  poetii de cartier adunati in cenacluri cu iz de alcov,

acum nu se mai hraneste decat cu informatiile

de la canalele de stiri si din rubricile de la faptul divers,

a fost un poem- problema care a incercat toate tentatiile adolescentei

de la circulatia fara permis prin gazetele de mana a doua, pana la

consumul de cuvinte si expresii interzise de codul bunelor maniere

si furtul de identitate al altor poeme celebre ce nu mai pot parasi

biblioteca decat in baston sau in  carucior,

incat a ajuns sa fie cercetat in stare de libertate

avand interdictia de a mai parasi vreodata acest caiet,

si in ciuda tuturor viciilor expuse cu nonsalanta publicului,

pare la fel de pur si candid ca Dorian Gray dupa sinuciderea lui Sybill

daca vreti sa vedeti adevaratul chip al poemului

smulgeti aceasta pagina din caiet sau angajati un detectiv

care sa depisteze impuritatile genetice ale acestui poem

care si-a tradat arborele genelogic

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în 1, Poeziile mele și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Furt de identitate

  1. „daca vreti sa vedeti adevaratul chip al poemului

    smulgeti aceasta pagina din caiet sau angajati un detectiv

    care sa depisteze impuritatile genetice ale acestui poem

    care si-a tradat arborele genelogic”…

    Frumos îndemn. Poate că se va găsi un detectiv care să abandoneze căutarea nevestelor fugite de acasă sau a pisicilor dispărute prin copaci şi se va apleca asupra poemului…

    O zi bună, Maria!

    Apreciază

  2. Pingback: striaţii pe cer neguros de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  3. Pingback: Româna, limba vechii Europe | Editura Solif – Dr. Lucian Iosif Cueşdean

  4. Maria Postu spune:

    Va multumesc pentru informatiile extrem de bine sistematizate pe care le prezentati in articolul dvs.deasemenea ma bucr sa va adug la blogroll si sa va citesc cat mai des.

    Apreciază

  5. Maria Postu spune:

    Buna seara, Ottilia!Multumesc ca te apleci asupra poemelor mele, chiar si asupra celor vechi, precum acesta!

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Cristian Lisandru: m-am amuzat, iti imaginezi un asemenea detectiv?Eu nu…Poate vreun critic care duce lipsa de material…desi nu cred ca poezia unei doamne de varsta mea prezinta interes pentru critici..Criticii isi aleg mai intai autoarele (tinere), asta nu inseamna ca eu nu ma consider tanara, apoi scriu despre poezia lor…Doar de bine, desigur…

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Ottilia, multumesc ca te apleci asupra poemelor mele, chiar si cele mai vechi, ca acesta!O seara frumoasa!

    Apreciază

  8. incertitudini spune:

    Trist si frumos, laolalta..

    Adolescenta isi canta nesiguranta intr-un poem neinteles de altii; iubeste si nimeni n-o stie. Se construieste pe sine, intre file de jurnal, cu ten intepat de nelinisti si nesiguranta.
    Curg anii, temele vietii sunt altele, crengile arborelui genealogic compun o coroana prea deasa, in care gandurile ratacesc printre frunze …
    Iubiri nestiute, amagiri si sperante
    „nu mai pot parasi

    biblioteca decat in baston sau in carucior”..
    Adevaratul poem este o amintire intr-o pagina de caiet cu foaie ingalbenita..

    Apreciază

  9. Maria Postu spune:

    Gina, multumesc, daca acest poem ti s-a parut adolescentin.Nu e chiar asa..Pe atunci scriam …adolescentin…naiv…Intre timp, m-am mai maturizat un pic.E un poem din 2004.Daca a pastrat un pic din inocenta varstei, e nemaipomenit.Toti ascundem poeme in foi ingalbenite.daca le-as adapta prezentului ar fi drame…Asa ca mai bine le las acolo…sau le dau focului.

    Apreciază

  10. incertitudini spune:

    ‘ canta’- eu am vazut un imperfect- un vis al adolescentei;
    prezentul este o alta ipostaza a aceluiasi ‘eu’.

    Apreciază

  11. Maria Postu spune:

    Uneori da, de obicei, alteori, ne miram de cum ne poate schimba viata…Ne purtam in contradictie cu noi insine.

    Apreciază

  12. George spune:

    a vorbi vorbire
    a canta cantare
    a fi fire
    a avea avere
    a putea putere
    a invata invat are
    A ceda cedare
    a merge mergere
    a ingheta inghet are
    a desnoda desnodare
    a manca mancare
    a incerca incerc are:
    incercarea moarte n-are…

    Maria,

    Multumesc pentru poemul tau, care m-a facut sa ma gandesc, inca o data, si cu mai multa atentie la capacitatea limbii noatre romanesti, sa fie poetica, literara, cultivata si nepretuita.

    Apreciază

  13. Maria Postu spune:

    George, ultumersc pentru atentia acordata poemului meu, si mai ales pentru ca te consideri locuitor al limbii noastre romane, ceea ce multi din cei plecati, uita…

    Apreciază

  14. Pingback: năluci… de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

Lasă un răspuns

