Imagini de neuitat din Polonia

2

In piata veche din Varsovia asteptand aparitia trompetistului ce anunta ora

Imagine din centrul vechi al Varsoviei

Macii sunt peste tot la fel....Si simbolizeaza tot iubirea...

Locurile prin care a trecut Karol Voitila, viitorul Papa Ioan-Paul al II lea sunt sacre pentru poporul polonez

Acest Institut din Varsovia este deasemenea un loc ce poarta amprenta personalitatii si activitatii Papei IoanPaul a IIlea

In aceasta micuta piata nu ne-am speriat de ploaie, am admirat Micuta Sirena poloneza si am vizitat buticurile din zona

In fata acestui pian mut, poti canta orice simfonie fara riscul de a nu fi aplaudat...

De la un butic la altul prin Cracovia si cu ochii pe ceas...

Aici , in aceasta biserica, spiritul se inalta liber spre cer...

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Polonia in 7 zile și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Imagini de neuitat din Polonia

  1. Recunosc că am rămas cu privirea pe câmpul acela de maci. Frumoşi. Indiferent de zona geografică… Zi bună, Maria!

    Apreciază

  2. Pingback: Pe străzile Orasului PA « Călin Hera. PA-uri şi mirări

  3. daurel spune:

    Candva, intre cele doua razboaie, polonezii ne respectau; pe vremea miscarilor poloneze contra comunismlui, Ceausescu a adunat semnaturi ca noi, cetatenii romani suntem de acord sa cedam din ratia de ulei…Polonezii au refuzat uleiul…

    Acum, polonezii ne ignora; ne considera duplicitari…

    Desigur, oamenii de cultura, elita poloneza, este amabila, impaciuitoare…Afacerile nu se prea leaga…

    Apreciază

  4. incertitudini spune:

    N-am vazut Polonia .
    Maria, ai prins ceva dintr-un fel de libertate nespusa a locurilor. Calma si frumoasa.
    Felicitari!

    Apreciază

  5. Maria Postu spune:

    Macii pot fi un refugiu de civilizatie sau un avertisment, daca ma gandesc la Blaga:”timpul isi intinde lenes clipele
    si atipeste intre flori de mac” sau „Eu zac în umbra unor maci,
    fãrã dorinti, fãrã mustrari, fãrã cãinti
    si fãrã’ndemnuri, numai trup
    si numai lut.”Multumesc, Lisandru, si voua o seara de vara frumoasa!

    Apreciază

  6. Maria Postu spune:

    Buna seara, Gina!Sunt convinsa ca o vei vedea si o vei asza cu talentul tau in panoplia tuturor imaginilor pe care le-ai depozitat in amintire din toate excursiile in care ai fost.Din pacate, nu am facut inca rost de o multime de fotografii superbe din Polonia din care voi mai selecta cateva spre a le posta aici.Iti multumesc pentru apreciere si iti doresc o seara frumoasa!

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Daurel,am invatat enorm despre trecutul si tragediile Poloniei in aceasta saptamana. Acum incerc sa capat o perspectiva obiectiva asupra istoriei lor.Oamenii de cultura adevarati depasesc subiectivitatea si interesul politic.

    Apreciază

  8. Maria Postu spune:

    Multumesc , Calin,pentru semnalarea articolului meu.da, exista nu numai 2 ci zeci de motive pentru care poti dori sa vizitezi o tara straina.M-as bucura sa te influentat in acest sens, dar sa vezi ce imagini urmeaza in curand…

    Apreciază

  9. Pingback: Clişeu35: pământul de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  10. Maria Postu spune:

    Ma bucur Otilia, ca ti-a placut aceasta scurta calatorie.

    Apreciază

  11. Pingback: despre cum şi dacă se poate îndepărta iubirea de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  12. Maria Postu spune:

    Ottilia, multumesc si de data asta!

    Apreciază

Lasă un răspuns

