Abonament la vacanță…

S-a mai dus o vacanta si vorba cantecului de inima albastra…”Îmbătrânesc și-mi pare rau”.Cand s-a dus asa repede? Și unde s-a dus? Îmi dați voie să mă duc după ea s-o caut?Parcă mai ieri începea și eu îmi făceam planuri că voi face o mulțime de lucruri, că voi realiza tot ce nu am realizat în timpul anului școlar. Voi termina de citit cărțile abandonate din lipsă de timp, le voi începe pe cele ce zac nedesfăcute în pachetele pe care le cumpăr indiferent ce sacrificii fac pentru ele…Voi face pe jos excursii prin București să descopăr locuri neștiute, îmi ziceam la începutul vacanței, voi face fotografii multe și inedite, voi merge la film cât mai des la Mall, voi cheltui orice secundă spre instruirea și îmblânzirea sufletului meu rebel….Îmi voi vizita toți prietenii pe care nu i-am mai vizitat de mult sau măcar le voi da telefon.Voi citi teancurile de reviste și ziare care m-au determinat prin ceva să le cumpăr, și le voi citi, chiar dacă știrile de acolo au expirat de mult iar rețetele de slăbire recomandate, și-au dovedit ineficiența. Voi asculta multă muzică: în metrou, pe stradă, în mașină, voi asculta orice gen de muzică și poate chiar voi păși în pași ușori de dans pe stradă dimineața stârnind invidia pensionarelor și a gospodinelor pentru care tot anul înseamnă o vacanță permanentă. Voi învăța limbile străine pe care mi-am propus demult să le deprind din pasiune, pur și simplu, nu neapărat spre a-mi găsi un nou job.Și mai ales, vacanța aceasta, îmi spuneam, voi sta mai mult la mare, mă voi trezi prima dimineața, îmi voi așeza prosopul chiar lângă apă să ascult cum se lovesc valurile de mine, imaginându-mi că sunt pe puntea unei ambarcațiuni.De ce nu?Poate chiar voi închiria o ambarcațiune cu cei apropaiți și ne vom muta vacanța pe mare…Voi da petreceri pentru orice mic eveniment care se va fi petrecut în această vacanță uriașă:da, de ce vă mirați?”Dar ce vârstă ai mata, madam?”Vă întrebați poate ușor ironici.Și pe ce planetă locuiești?În ce sistem solar?Aici la noi ziua are doar 24 de ore, și după unele studii savante, și ele ar fi devenit doar 16…Și atunci Madam, cum puteai crede că poți realiza toate acestea într-o vacanță”?

Da, dragii mei, vacanța mea s-a cam dus…Dacă o găsiți, spuneți-i să mai treacă și pe la mine, deși nu am mai plătit de mult abonamentul….

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Personale și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Abonament la vacanță…

  1. Pingback: Abonament la vacanță… - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: tabăra de lângă oraşul meu / Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  3. George spune:

    Buna dimineata Maria,
    Si binevenit acasa: pastreaza ceva nisip si aerul plin de vacanta la mare.
    Eu zic cele ce urmeaza:
    Candva am suit din cea mai adanca vale
    era pe inserat cu tot misterul asteptand
    nasterea lunii care a inghitit inca o data
    Soarele…
    E vremea pentru Prometeu sa se regenereze:
    Vulturul lui e satul acum, sus in cuibul lui s-a asternut la somn.
    Un foc de lemn mirositor se aranjeaza
    de cei ce l-au urmat pe datatorul focului…
    Oare imi va taia respiratia fumul in suis?

    Toate Bune sa se-adune,

    George.

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Multumesc, Ottilia.

    Apreciază

  5. Maria Postu spune:

    Buna dimineata si bine te-am regasit!Multumesc pentru poemul acesta atat de potrivit starilor de vara!

    Apreciază

  6. Pingback: din păcate / Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  7. Vacanţele şi, în general, stările de bine trec prea repede. probabil că aşa trebuie!
    bine ai revenit!
    pupici.

    Apreciază

  8. Aşa sunt vacanţele astea. Vin şi pleacă. Dar lasă în urmăamintiri frumoase. Sincer, şi mie mi-e dor de o vacanţă, însă şi eu şi Geanina mai avem ceva treabă…

    Gânduri bune!

    Apreciază

  9. Pingback: constatare / Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  10. Maria Postu spune:

    Multumesc, Ottilia, bine te-am gasit, la fel de inspirata si de amabila ca intotdeauna!

    Apreciază

  11. Maria Postu spune:

    De ce ar trebui asa?Ce-ar fi sa ne obisnuim si cu binele, nu doar cu opusul sau?

    Apreciază

  12. Maria Postu spune:

    Din pacate…dar numai cand muncim prea mult simtim ce dulce e vacanta.Intr-o vacanta perpetua, am mai pretui-o oare la fel?Eu va doresc sa duceti cu bine ce treburi aveti si sa va gasiti timp si pentru odihna personala!

    Apreciază

  13. George spune:

    De aceea ma bucur de natura umana: Trup si suflet santem si in timp ce trupul este intr-un loc, sufletul poate fi hoinar, zbura, alerga prin miriste la prins de fluturasi, poate retrai momente cu aproape aceeasi intensitate cu care s-a presentat realitatea, candva. Atata vreme cat intelem diferenta santem liberi, oriunde ne-am afla.
    George.

    Apreciază

  14. Maria Postu spune:

    Esti foarte…generos cu sensurile cuvantului „libertate”…doar atat sa insemne libertatea?Eu vad libertatea ca o descatusare fizica, psihica…nu doar ca o calatorie a imaginatiei…

    Apreciază

  15. George spune:

    Pentru mine libertatea este dobandirea starii de auto control, in are poti sa fi tu insuti, fara sa fi infricosat de consecinta deciziei de a-ti pastra demnitatea umana, cu orice pret…fara tocmeala…vointa de a fi cu adevarat to insuti. Dar probabil ca este numai un aspect al eliberarii (desi necesita descatusarea de fizica si psihica.) Libertatea este si iluminarea pe care numai cativa au avut-o de-a lungul vremilor, sentimentul ca au devenit una cu universul, si cu fiecare farama din el.

    Apreciază

  16. Maria Postu spune:

    George, asa cum spui tu libertatea este un soi de asceza spirituala la care eu , ca muritoare de rand, nu am acces si nici macar nu ma tenteaza.Daca as putea sa ma eliberez total de dorinte, nu as mai putea scrie nimic, as deveni, in conceptia mea, o leguma.Niciodata sper sa nu devin asa adica sa nu fiu asexuata spiritual si fizic.Spui ‘autocontrol”?da, am asa ceva dar in doze mici, pe termen foarte scurt si doar din ratiuni diverse.Pastrarea demnitatii…spui tu.De ce ar fi o contradictie intre ideea de libertate cum o vad eu si pastrarea demnitatii?!Nu, nu este, nimic din ceea ce fac, gandesc, simt, doresc, nu imi apartine doar mie…De ce m-as acuza pentru asta?Au simtit, au dorit, au gandit la fel mii de oameni inaintea mea.Iti amintesti finalul, ultima pagina din romanul Cel mai iubit dintre pamanteni de Marin Preda?Banuiesc ca l-ai citit.Daca nu, pot face un mic efort sa-l cumpar si sa ti-l trimit in perioada urmatoare.Probabil ca dupa acest comentariu nu imi vei mai scrie.Am „darul” de a nu sti sa pastrez ceea ce am.Niciodata!Poti sa-mi scrii pe mail.O zi buna.

    Apreciază

  17. Pingback: oraşul meu, un mijloc de transport / Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

Lasă un răspuns

