Poeme impudice

STRIPTEASE

Cine-ar cumpăra poezie cu acest titlu mai degrabă de reclamă la un nou club cu circuit închis, dar când poezia se îndepărtează tot mai mult de tine, sau tu de ea ca de o cârciumă plină de leproşi cu ferestrele şi uşile zidite, acest cuvânt e tot ce mai poţi inventa, fără laboratoare ultrasofisticate în care se creează poezie pe bandă cu care se împânzesc apoi paginile revistelor de literatură, fără şansa unui public care să renunţe la o telenovelă pentru a citi poezie, şi titlul acesta prost inspirat în urma căruia se aranjează cuvintele în dezordine ca nişte răcani de la ţară, streaptease, strigi comenzile una câte una şi ai vrea să se audă vocea ta de caporal uns cu toate alifiile, tratat cu mahorcă şi ţuică ieftină care a făcut ravagii printre cei cu stomacurile mai fine, streaptease, încă o dată, pentru fiecare soldăţel certat cu disciplina, adormind cu gândul la damigeana de vin neterminată şi la iubita  abandonată, sau invers, caporalul cel omis de la toate avansările în grad aşteaptă să-i vină norocul cu fiecare serie de recruţi, o şansă ceva, cât de cât, un kosovo, un afganistan, ceva-ceva care să-l scoată de aici, la fiecare jurământ , când acasă fierbe vinul în butoaie şi mamele şi surorile plângându-şi fratele ca şi cum l-ar lăsa într-un ghetou, caporalul îşi umflă pieptul şi strigă din nou comenzile lui cu o voce buimacă şi năucitoare şi petrecerea de după jurământ se transformă în pomană, lacrimile surorilor se amestecă cu sângele recruţilor din rănile pe care caporalul ştie atât de bine să le provoace cu discreţie, dând iluzia pregătirii pentru marele spectacol de streaptease.

CU TOT BÂLCIUL ACELA

Rochiile îmi rămâneau prea repede mici, pocneau sub greutatea sânilor şi a şoldurilor,

ce vietate ciudată creşte în mine , mamă, plângeam cerşindu-mi copilăria înapoi,

cartierul nu mă mai recunoştea, nimic nu mă mai primea înapoi, se îndepărtau prietenii de mine ca de o apariţie stranie prevestitoare de nenorociri, prieteni, vine adolescenţa cu toate acvariile ei cu meduze, cu păcătoasele ei adâncuri înşelătoare, cu tot bâlciul acela de fiori dezgustători, cu un trup nou pentru fiecare, aruncaţi jurnalele în foc dacă nu vreţi ca ei să aibă mai târziu dovezi împotriva voastră, evitaţi teii cu parfumul lor halucinant, transplantaţi salcâmii în rezervaţii speciale unde nu mai pot face victime printre noi, împrejmuiţi lacurile cu sârmă ghimpată, scufundaţi bărcile putrede,

nu e decât ultima boală a copilăriei ,

ce se apropie, nu există leac împotriva ei,

spuneam tot mai încet foii albe de hârtie

ce mă oglindea atât de ciudat…

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Poeziile mele și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Poeme impudice

  1. Pingback: Poeme impudice - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. floungureanu spune:

    Cum se numeste sentimentul ce transpare de aici?nu realism puternic, nici tristete, nici exaltare…ci ceva mult mai inalt, rasarit dintr-o puternica lupta dintre frumos si urat(poezie si telenovela), intre interior si masca ceruta de exterior. Asemanator cu conditia exilului…
    Ma mai gandesc.

    Apreciază

  3. Pingback: Pe fuga » Ete sexoale …

  4. incertitudini spune:

    Maria,
    Minunat , și trist, și adevărat , hohotind de revoltă, chinuit de neliniști- asta văd eu.Un poem al mereu noilor interogații.

    Aș lua vorbă cu vorbă, propoziție cu propoziție, aș demonta pe îndelete toate răbufnirile .Ar rezulta poemul marilor întrebări. Vezi, un condițional optativ, asta este , de fapt, viața .

    ”cartierul nu mă mai recunoştea, nimic nu mă mai primea înapoi, se îndepărtau prietenii de mine ca de o apariţie stranie prevestitoare de nenorociri, prieteni, vine adolescenţa cu toate acvariile ei cu meduze, cu păcătoasele ei adâncuri înşelătoare, cu tot bâlciul acela de fiori dezgustători, cu un trup nou pentru fiecare, aruncaţi jurnalele în foc dacă nu vreţi ca ei să aibă mai târziu dovezi împotriva voastră, evitaţi teii cu parfumul lor halucinant, transplantaţi salcâmii în rezervaţii speciale unde nu mai pot face victime printre noi, împrejmuiţi lacurile cu sârmă ghimpată, scufundaţi bărcile putrede…

    Salcâmii înnebunesc de dor!
    Și bărcile visează mări necuprinse..

    Zile frumoase!

    Apreciază

  5. remarc textul al doilea, pe care l-am mai citit. constat că m-a captat la fel de mult.este un text reuşit.

    Maria, draga mea, aştept un răspuns de la tine, ştii, cu ce te-am rugat.

    O seară pe placul tău!

    Apreciază

  6. Pingback: Concurs de poezie, noiembrie 2010: „POEZIE ŞI SUFLET” – ANUNŢ: « Poezieromaneasca's Blog

  7. Maria Postu spune:

    Flori, sunt poeme nu tocmai recente, pe care chiar ezitam sa le expun lecturii.Ai un ochi extrem de atent la detalii si semnificatii ascunse.Iti multumesc.

    Apreciază

  8. Maria Postu spune:

    Draga Gina, Comentariul tau imi inalta poemele pe trepte pe care nici macar nu visau ca pot ajunge.Da, mereu mi-am dorit sa fiu nu o barca banala ci un vapor, chiar locuit de pirati…ai inimilor zdrobite, dar vapor care infrunta oceanele si nu barca de familie, care iese doar in „largul” unor lacuri pe care le privesti cu ochiul liber din balconul casei parintesti.O seara minunata!

    Apreciază

  9. Maria Postu spune:

    Multumesc, Ottilia.ca de obicei, generoasa si amabila.Iti rasound pe mess.

    Apreciază

  10. Maria Postu spune:

    Fata se teme de adolescenta, desi o jinduieste, femeia…ar vrea sa se intoarca inca o data la vremea aceea cand adolescenta era o promisiune…Daca vei constata ca sunt contagioasa, mergi pe fuga la librarie si cumnpara intreaga carte. Cui pe cui se scoate, nu?

    Apreciază

  11. George spune:

    In vers sta sufletul poetului inramat: Autoportret, sau nu, exista un suflet acolo, in cadrul delimitat de intersectii…Sau, poata ca sufletul este dispersat, ca o boare fine, inafara ramei, ca o mare de boare, iar rama e doar un bol de sticla, abia atingand suprafata fluida prin care se vede meduza, un peste si o alga.
    Oricum, ceea ce ai inramat aici e adanc cu cuget si intentie:
    Multumesc.

    George.

    Apreciază

  12. Maria Postu spune:

    Ai dat o definitie a poeziei extrem de originala.Poezia „doar un bol de sticla, abia atingand suprafata fluida prin care se vede meduza, un peste si o alga.”Ca de obicei, ma concurezi in traire, sensibilitate, emotie (ma las invinsa cu placere de aceasta competitie a emotiilor de la distanta) ca am impresia ca daca ma grabeam sau daca tu aveai un blog, as fi gasit exact aceleasi trairi expuse pe blogul tau, cu alte cuvinte….Eu multumesc, George.

    Apreciază

  13. Pingback: …şi nu pot să-ţi scriu / Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  14. Pingback: în noaptea asta / Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  15. Pingback: în noaptea asta / Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  16. Pingback: ETAPA I: „A început concursul „POEZIE ŞI SUFLET” – noiembrie 2010!” « Poezieromaneasca's Blog

Lasă un răspuns

