De ce de sărbători Prezentul devine mai repede Trecut?

Ești cel care vine sau cel care stă acasă și așteaptă.Visează luni de zile la acest moment al revederii.Se pregătește, își spoiește sufletul cu albul visului și își deretică amintirile ornându-și viața cu cele mai frumoase vise de sărbători.Își inventariază averile și găsește mereu ceva de oferit și puterea de a primi un dar cât de mic cu bucuria cu care i se oferă un regat.Se reîntregesc familii, cupluri se refac de sărbători.Se clădesc speranțe și se uită discordii, se încheie alianțe și se semnează contracte de sărbători. Nu se știe cât vor dura.Cândva două armate dușmane au încheiat o pace care a durat cât au durat sărbătorile.Ne lăsăm invadați de bucuria revederii și a așteptării îndelungate.Fața celui(celei) așteptat(e) cel mai frumos tablou din lume pe care îl explorăm cu discreție și cu lacrimi ascunse întrebându-ne dacă și el(ea) a simțise la fel de dureros nevoia de a ne revedea, de a se reîntoarce acasă…Cuvintele sunt stângace, ne adaptăm dorințelor celui abia sosit și am tăia chiar și vițelul cel mai prețios în cinstea sa dacă l-am fi crescut.Ne mulțumim să-i împodobim masa cu bunătăți și presărăm în fața lui cuvinte calde și sentimente  discrete , devenind timizi ca și cum ne-am redescoperi pe cel ce ne era cândva atât de apropiat.Depărtarea creează punți și sărbătorile le distrug.Nimic nu apropie mai mult decât privirea aruncată spre aceeași creangă de brad, emoția care unește dincolo de cuvinte…Surprinși de magia sărbătorilor ca de o avalanșă căreia nu-i putem rezista, obosiți de tot ceea ce se întâmplă în aceste zile, așteptăm să treacă, ne e teamă de momentul reîntorcerii în cotidianul banal și egal cu sine. Și totuși, sărbătorile trec și reîntoarcerea în cotidian se paropie vertiginos…Deja sărbătorile devin trecut, mult prea repede și nu știu cum să le rețin, cum să-i împiedic pe toți cei adunați alături să mai stea…Încă o viață alături de mine și eu alături de ei…


 

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în intrebari esentiale și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la De ce de sărbători Prezentul devine mai repede Trecut?

  1. Pingback: De ce de sărbători Prezentul devine mai repede Trecut? - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: poemele din dreptul inimii de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  3. Pingback: ca un final de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  4. nuclearrr spune:

    E nevoie de momentul acesta magic,
    e incitant sa „coboram” si in infernul cotidian..
    Totul merita sa fie trait, pt ca avem o unica, misterioasa existenta…
    Sarbatori fericite! An nou cu impliniri!

    Apreciază

  5. Pingback: cititorilor mei de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  6. La Mulţi Ani cu bucurii şi împliniri!

    Fie ca zilele mai degrabă decât sărbătorile să ne apropie, să ne facă mai buni şi mai calzi!

    cu mult drag, Ottilia

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Multumesc, Ma bucur ca nu ai uitat acest blog.sarbatori fericite si La multi ani!

    Apreciază

  8. Maria Postu spune:

    La multi ani, Ottilia!Un an mai bun, mai bogat in trairi, in realizari spirituale si in prieteni si prietenii!

    Apreciază

  9. Mircea Suman spune:

    Intr-adevar, 2010 a trecut si, odata cu el, incep sa se estompeze si cele care ne-au intristat, ne-au bucurat, ne-au revoltat, ne-au umilit sau ne-au speriat. Deja, este 1 ianuarie, traim sub umbra, care pare amenintatoare, a anului 2011, an care s-ar putea sa aduca mari schimbari despre care nu stim, inca, daca vor fi faste sau, dimpotriva, se vor adauga relelelor care speram sa fi trecut. Dar va veni un alt an, vom incepe sa uitam si, cu aceiasi naivitate, sa speram. Pana atunci, insa, mai sunt 364 de zile pentru care iti doresc, in primul rand, sa ti se indeplineasca sperantele; cat mai multe dintre aceste zile sa fie fericite; in cat mai multe sa fii si sa simti ca esti surazatoare; sa intalnesti cat mai multi oameni sinceri si buni; sa te bucuri de apreciere si, in fiecare seara, sa fii multumita de ceea ce ai facut in acea zi. Astept, ca intr-una din zilele de sfarsit ale lui 2011 sa-mi spui: urarile tale s-au implinit, sunt sanatoasa, sunt fericita si dorm bine.

    Apreciază

  10. Maria Postu spune:

    Emotionante urari pentru care iti multumesc foarte mult!Da, toti speram la mai bun desi uneori mi se pare egoism sa vreau atat de mult de la viata.Am un trai decent, am 2 copii minunati, exceptionali as zice dar pe plan profesional, parca zic ca mai am dreptul la ceva…Poate voi reusi, poate nu, nu depinde doar de vointa mea ci si de conjunctura sociala, de sansa, de prinderea momentului favorabil cand as putea implini ceva care sa ma faca sa dau un sens lecturilor, culturii si de ce nu, talentului meu…la multi si tie si tot ceea ce imi doresti mie sa ti se implineasca si tie!Multumesc!

    Apreciază

  11. Pingback: Clişeu46: Copacul de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  12. Pingback: feng shui de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

  13. Pingback: când iarna trece prin mine de Ottilia Ardeleanu « Poezieromaneasca's Blog

Lasă un răspuns

