Recompensa poemelor

Mai am de deschis  o uşă dincolo de care

Nu ştiu dacă mai locuieşte cineva sau dacă a locuit vreodată

Se aude un zgomot, e vântul sau

Bătaia inimii mele,

Încă,

Sânt picături de apă sub uşă, gazda a uitat robinetul deschis

Sau sunt lacrimile mele,

Încă,

Pot trece dincolo deschizând uşa

O voi face singură sau voi aştepta să mi-o deschidă cineva,

Încă,

Pot intra pe uşă

Sau pot traversa peretele transparent, deja,

Se aude scârţâitul unei uşi

E doar glasul meu răguşit încercând să se facă auzit,

Aici e într-adevăr o uşă sau nu e decât teama


Care-mi dă târcoale de la distanţă?

Încă.

Recompensa

Pe cuvântul meu de vesnicie ratata,

pe cuvântul meu de tacere tulburata,

pe cuvântul meu de fericire

cu termenul de garantie depasit,

pe cuvântul meu de moarte fara de viata,

pe cuvântul meu obosit, dat la restaurat,

pe toate acestea se va aseza, rece si distinsa

iarba, ca un premiu generos oferit


pentru prinderea unui fugar.

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Poeziile mele și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Recompensa poemelor

  1. Pingback: Iubire inchisa cu gratii « lunapatrata

  2. Mircea Suman spune:

    Se aud aplauzele? Acesta este comentariul meu.

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Multumesc..Le aud si ma fac sa ma simt bine ca vorbele mele mai ajung si unde trebuie…

    Apreciază

  4. Ottilia Ardeleanu spune:

    eu mă aflu de partea cealaltă a uşii – cum am stat, o vreme, în spatele ferestrei – şi cuvintele tale vin spre mine ca şi când spre mine se îndreptau fără doar şi poate. eu eram ţinta…

    numai bine!

    Ottilia

    Apreciază

  5. Maria Postu spune:

    Cuvintele mele se indreapta spre cine le primeste si le intelege.Iti multumesc pentru aceasta intelegere !

    Apreciază

  6. sonia spune:

    Fiecare avem macar inca o usa de deschis, dincolo de care sa nu stim ce ne asteapta… Suntem fiecare mici vesnicii ratate, sau vesnicii impartite in alte mii de vesnicii ce curg din noi, sau inspre noi. Invatam in fiecare sfanta zi sa ne primenim sufletele. Sau invatam zilnic sa ne acceptam asa cum am fost zamisliti… Inca de la inceputuri…
    Te salut cu drag, Maria

    Apreciază

  7. Maria Postu spune:

    Foarte interesanta si profunda interpretarea ta pentru care iti multumesc.Fiecare zi are ceva de oferit, important e sa fim deschisi noutatii si sa nu obosim chiar si atunci cand avem motive.Iti urez o seara frumoasa.

    Apreciază

  8. Pingback: Daca… « lunapatrata

  9. Buna,

    Te invitam sa participi la concursul nostru pentru bloggeri cu 5 premii x 100 RON in cupoane valorice valabile pe NaturaShop.ro. Iti ia numai 3 minute, iar premiile chiar se acorda! Detalii aici http://naturashop.ro/blog/concurs-pentru-bloggeri-castiga-un-cupon-de-100-ron-de-la-naturashop/.

    Succes!

    Echipa NaturaShop

    Apreciază

  10. Pingback: Gura nu-ti mai tace… « lunapatrata

Lasă un răspuns

