Ce-ți veni cu marea?

Acum câteva zile când mă pregăteam să plec la mare (bagaje, haine de schimb, costume de baie, sandale, șlapi, cărți de citit, reviste mai vechi, jocuri de dezlegat etc, de parcă marea ar fi locul în care trebuie să recuperez tot ce nu am citit și rezolvat tot anul), m-a pocnit o idee: la anul nu mai vreau la mare!Întâlnesc aceeaș oameni, ușor schimbați, cu riduri mai fine, parcă, cu alte toalete, alte cunoștințe noi pe lângă cele vechi, alte discuții care ajung vag pe la urechile mele, alte trasee de vacanță la mare în care toți pleacă spre a se întoarce peste câteva ore tot aici, unde suntem cazați, dornici să retrăiască povestind ce au trăit și țesând deja un alt plan de plecare. Ajung până la mine crâmpeie din aceste povestiri, de parcă aș fi invizibilă, inofensivă, inabordabilă, incapabilă să mă poziționez vreodată în lumea țesută de cuvintele lor. Eu rămân mereu aici, prinsă în chingile aceluiași traseu: plajă, același loc îngust și plin de scoici și alge, aglomerat, apoi, treptele spre hotel, apoi masa în același loc primitor dar parcă mie ostil, plimbări scurte pe faleză seara, discuții banale, ca și cum aș pune o bandă de magnetofon să ne auzim vorbind ce am vorbit aseara și anul trecut și acum  câțiva ani.Apoi înapoi în camera mică, sufocată de lucrurile noastre aruncate neglijent peste tot (măcar în vacanță să scap de obsesia lucrurilor aranjate frumos în sertare).Totul e vraiște, ca și gândurile mele , ca și hotărârea de a nu mai veni anul viitor la mare…De a alege o mare nouă pe care o voi inventa începând chiar din clipa asta.

(Tablouri de Sabin Balasa)

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în intrebari esentiale și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Ce-ți veni cu marea?

  1. Nea Costache spune:

    De ziua numelui, va doresc multa sanatate, fericire, sa fiti inconjurata numai de dragostea celor dragi si sa aveti cel putin tot atata inspiratie ca si pana acum! Poetei si prietenei virtuale Maria Postu, un „La multi ani!” din suflet!

    Apreciază

  2. avasilencei elena spune:

    Daca tot te bate gandul , Maria , sa alegi o alta mare decat cea neagra si tot una concreta, nu imaginara, te astept la Mediterana cea lazulie, precum lapis lazuli , dar nu in zone suprapopulate , gen Hammamet ori Sousse , ci la Gammarth ,unde vei putea sa ai o plaja intreaga numai pentru tine si pentru visarile tale . Vacanta inca mai ai , eu sunt aici pentru inca 5 ani de acum incolo , asa incat, cand si daca te vei decide, te astept cu drag si cu promisiunea de a nu-ti perturba linistea atat de necesara creatiei (literare si nu numai ) .
    La multi ani ! de ziua numelui sfant pe care-l porti si adu-ti aminte ca te-astept cu aceeasi admiratie dintotdeauna , oricand te vei hotari sa vii .
    Ileana

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Ileana…ce bucurie imensa mi-ai facut.Ma bucur pentru sansa ta si iti doresc sa fructifici cat se poate de bine acest timp.M-as bucura sa ne revedem,.Daca revii in tara si pentru scurt timp, anunta-ma,.Te sarut!

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    Domnule Costache, va multumesc pentru urari Si eu va doresc sanatate si inspiratie.Va consider si eu un prieten virtual cu care ma mandresc.

    Apreciază

Lasă un răspuns

