Dor de Decembrie

Acest calator a fost foarte trist pentru ca stia ca ne-a dezamagit: copiii au stat cu saniutele pregatite in prag asteptand sa li se aduca mult promisa zapadal.Si el n-a adus-o.Mos Craciun a sosit cu multa zapada artificiala pacalindu-i pe cei care nu vazusera niciodata zapada dar nu si pe expertii care stiu cum arata adevarata zapada de una falsa.A incercat sa mai dreaga lucrurile cu un pic de frig, cu cativa stropi ce semanau a zapada dar nu erau decat niste lacrimi murdare, si-a pus haine groase, doar-doar va crede cineva ca Decembrie e bine intentionat si stie care este rolul si locul sau in  an.Da, el a fost o luna bine crescuta, cu 31 de zile care stie ca e cea mai fericita luna a anului cea mai asteptata, mai dorita, mai visata.Si de aceea , avand aceste sarcini pe umeri nu-i place sa dezamageasca.El le da oamenilor tot ce vor:cadouri, sperante, stelute in brazi si in ochi, frig, manusi sa nu-si strice bucuriile prea fragile, haine groase, sa reziste invaziilor tristetii, de toate.Dar anul acesta a uitat ingredientul cel mai important care facea ca toate darurile lui sa capete o spelndoare magica:ZAPADA! A plecat decembrie rusinat, strigat dinn urma de cei dezamagiti si pregatit sa fie certat de Doamna Vreme.Si l-a certat asa de rau ca bietul Decembrie si-a indeplinit misiunea in lunile inceputului de an :a trimis zapada pentru toti anii cat ea a lipsit sau nu a fost destula, pentru cei care nu au vazut-o si pentru cei care nu au vazut destula, Decembrie a trimis zapada.Si asteapta sa-i multumim.Da, domnule Decembrie, te-ai achitat de sarcini!Vrei cumva si o medalie?Degeaba astepti…Din nou ai gresit si Doamna vreme te asteapta cu nuielusa de alun…

De aceea mi-e dor de acel Decembrie pe care nu-l cearta nimeni si pe care toata lumea il iubestre asa cum este:mai cald, mai tandru, mai rebel…mai domestic .

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Diverse, intrebari esentiale și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Dor de Decembrie

  1. seder spune:

    Foarte frumos,imi place asa de mult cum scrii,am citit cu mult interes si m-a facut sa ma simt foarte bine.

    Apreciază

  2. Cristian spune:

    Off… acel Decembrie care-și revarsă zăpada în lunile de după el care alcătuiesc anotimpul Iernii. Off, acel Decembrie care deși nu vrea să-și trimită zăpada în cele 31 de zile de care dispune, o trimite din a 32-a zi pana spre Aprilie. Off acel Decembrie care vii cu cadouri foarte multe și-l lași pe Moș să vină cu mașina. Off, Decembrie, Te iubim🙂

    Apreciază

  3. Maria Postu spune:

    Daca am putea trai doar in zilele de vacanta…Ar fi bine, ar fi rau?Cred ca sunt bune si contrastele, simtim si apreciem mai mult valoarea lucrurilor cu adevarat frumoase.Decembrie e o VALOARE!

    Apreciază

Lasă un răspuns

