O maxima pe zi

Tradarea si iluzia sunt incompatibile.Odata ce accepti ca a fost o iluzie, inseamna ca nu mai poti fi tradat.

(Cleopatra Lorintiu)

In urma tradarii ramane campul vietii tale ca dupa un macel clasic , cu baionete si impuscaturi de flinta mortale si dureroase, care nu te omoara brusc ci te ucid incetul cu incetul, dureros si definitiv.Sau poate ca dupa un razboi atomic:sute de ani nu va mai tasni viata adevarata aici.Dar omul nu are sute de ani spre a beneficia de renasterea sperantei si a increderii pierdute in semeni.

O posibila pedepsire a vinovatilor ar reconstiui echilibrul piedut?E doar o iluzie, ce-ai omorat, omorat ramane, cum spunea un mare poet, neglijat si uitat pe nedrept.

Odata am ucis o vrabia
Am tras cu prastia-n ea si am lovit-o
Pe urma o zi
Si-o noapte întreaga
Am tot plâns-o si am tot jelit-o

Nu m-a batut mama, nu m-a certat
În mâna tineam o bucata de pâine
Degeaba mi-a spus
Degeaba mai plângi
Ce-ai omorât omorât ramâne

Mai târziu am crescut flacaiandru
Si m-am îndragostit nebuneste de-o fata
Dar nu stiu de ce
Într-o zi a murit
Si-n alta zi a fost îngropata

Demult nu mai trag cu prastia-n vrabii
Demult nu mai merg la nici o-ngropare
Când soarele-apune
Dupa niste maguri
Si rasare în flacari din mare.

(Zaharia Stancu)

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Diverse și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la O maxima pe zi

  1. Dyo spune:

    Superb!

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Multumesc pentru comentariu.Tradarea este un fenomen atat de complex incat iti trebuie mii de pagini sa spui un crampei din tot.

    Apreciază

  3. Camelia spune:

    Şi după ce ai fost „ucis”, simţi că tot mai continui să mori. Ciudat?

    Apreciază

  4. Maria Postu spune:

    „Tradarea” nu da imunitate si nu exista vaccin de prevenire…
    Iti reproduc un poem mai vechi:
    „Ţi-am uitat numele.

    N-am uitat însă sublimul mod în care mă ucideai şi-mi dădeai viaţa din nou. Ultima dată m-ai ucis şi nu m-ai înviat decat pe jumătate ca într-un numar de circ ratat în care publicul plăteşte biletul la final doar dacă vede sânge…Şi totuşi, ţi-am uitat numele.

    De atunci alte braţe au incercat să mă ucidă, dar nu mai aveau ce, sa mă invie dar nu mai aveau pe cine.

    Ţi-am uitat numele, culoarea ochilor, vocea, am uitat mirosul trupului tau…

    N-am uitat insă niciodată gustul minciunii.”
    https://mariapostu.wordpress.com/2010/01/20/ti-am-uitat-numele/

    Apreciază

  5. atât de frumos!

    oare de ce omorâm câte ceva în noi?!

    toate cele bune, Maria!

    Apreciază

Lasă un răspuns

