Tomberoane politice

Niciodata nu urcam atat de sus ca atunci cand nu stim unde mergem.(Napoleon Bonaparte)

Chiar si atunci cand urmam un model istoric bine conturat si care la vremea lui a avut un succes istoric atestat de derularea evenimentelor ulterioare, neprevazutul isi face simtita prezenta si socul actiunii de revolta este atenuat sau accentuat in functie de fortele pe care actiunea de asa-zisa restaurare democratica, le urneste din inertie.. Victoria ce parea sigura se dovedeste o iluzie si se impun actiuni de corectie din mers, de ajustare a mijloacelor si metodelor de impunere a noului grup ce tinteste foarte sus, acolo unde nimeni inaintea lui nu a situat dar care ofera o perspectiva clara si tentanta asupra altor varfuri montane cu care se poate comunica pe canale inaccesibile celor de la baza inaltimilor, a celor care au sustinut radacinile si au intretinut climatul favorabil desfasurarii actelor de restaurare democratica.Ce se intampla pe urma?Furtuni, cutremure, tsunami care bulverseaza totul si culca la pamant invinsii si invingatorii.Dupa, pe campul de lupta cei de jos culeg urmele dezastrului si aseaza totul in tomberoanele politice, etichetand faptele si masurand greutatea dezastrului.Muntii s-au ascuns in ceata, orizontul e din nou tulbure pentru inca multa vreme.


About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în intrebari esentiale și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Tomberoane politice

  1. ginamihai spune:

    Maria,
    Cineva, nu mai știu cine, compara istoria cu o galerie de tablouri.
    Câteva sunt autentice. Celelalte sunt copii.
    Astăzi, căutând în bibliotecă „Învățăturile lui Neagoe Basarab..„ am dat peste „Scrieri literare ,istorice, politice„ de Kogălniceanu. Mi-am spălat sufletul, este drept, m-am și întristat, gândindu-mă cum se rostogolește vremea ca un bulgăr uriaș de zăpadă.., dar mi-am redescoperit, viguroase, rădăcinile.
    Și sunt fericită.
    Știu de unde vin.
    Și nu-mi rătăcesc drumul, oricât de cenușie este, adesea, vremea.

    O zi bună și frumoasă îți doresc!

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Gina, aprecierile tale tradeaza nu numai profesionalism ci si dragoste si constiinta de neam specifice unui dascal de lb, romana care pe langa toate celelalte legate de scriitori si opera lor nu uita sa-i invete pe copii sa nu uite ca sunt romani.Profesia si-a pus o pecete de noblete pe orice text de-al tau in care iti exprimi gandurile, indiferent de tema aleasa.

    Apreciază

Lasă un răspuns

