Darul mamei

 

 

Îl ţin în braţe pe micul Rafael şi nu-mi vine să cred că e al meu, deşi nu eu l-am născut, ci Destinul mi l-a încredinţat.

De câteva luni , nici eu , nici tata, nu mai ştiam nimic despre mama. Venea de la sanatoriu, ca dintr-o detenţie prelungită şi ne bucuram s-o revedem. Mă urmărea, cufundată în tăcerea infinită a bolii ei, cum roboteam prin bucătărie ore întregi. Pleca la fel de brusc cum venise, fara sa ne avertizeze ori sa para ca-i pasa de eventuala noastra ingrijorare.  Nu puteam discerne iubirea de milă în sentimentele mele.

Şi tata o iubeşte. Ca pe-o soră bolnavă,  de care nu te poţi debarasa, pentru că ţie ţi-a lăsat-o Dumnezeu. Treceau uneori luni intregi fara sa stim nimic despre Ea, ca si cum strada ar fi inghitit-o definitiv si apoi ar fi continuat sa creasca mostruos pe trupul ei cu toata autoturismele , cu cafenelele lui de noapte, cu toate secretele lui rusinoase ascunse dincolo de peretii luminosi si ecranele multicolore. Orasul isi inghitea victimele pe care nu le revendica nimeni. Poate ca mama era una dintre ele.

Ţârâitul soneriei din seara aceea m-a neliniştit. Am deschis şi  am văzut-o . Era ea, mama? mai slabă,  imprastiind mirosuri de gunoaie, cu faţa  îmbătrânită, dar iluminată de o stranie bucurie. Avea în mână o bocceluţă ciudată. I-am luat-o, urmărită cu spaimă de ochii ei si i-am facut loc sa intre in casa care fusese candva si a ei. Am desfăcut cârpele şi atunci am descoperit , gângurind, intinzand spre mine maini incredibil de pure, imun la ce se petrecea în jur, un prunc , pe care mama sau Dumnezeu mi-l aduceau , şi nu ştiam dacă acest copil era un dar sau uşa pe care Destinul mi-o trântea  în faţă răsplătindu-mă pentru o vină neştiută.

(Text publicat in ziarul Evenimentul zilei, suplimentul de duminica, 2005)

 

About Maria Postu

Nu-mi place ideea de a evada...E ca si cum ai smulge cu forta ceva care de fapt, iti apartine:LIBERTATEA cu care te-ai nascut si in care te vei intoarce...Si totusi, eroul meu preferat, de parca eu l-am nascut, este Papillon... Aici e o forma de libertate... evadare...un substitut, o libertate cu gust de gratii si catuse...ma veti gasi aici la orele de vizita indiferent ce semnalmente aveti...Nu e nevoie sa treceti pe la siturile de serviciu pentru a afla ce mi-as dori:pe voi venind la mine in vizita, sa cinam impreuna din cuvinte ca la un banchet infinit cu arome imprevizibile si inconfundabile, de negasit aiurea pe strada, la teatru, la opera sau oriunde in alta parte decat aici...Chiar daca nu ne putem privi in ochi, nu ne putem vedea gesturile, ne simtim pasii gandurilor, ne pipaim prin cuvinte mai mult decat am face-o vreodata in realitate...Ma puteti gasi undeva in secorul 2, la CNB George Cosbuc, Bucuresti.....Micul mister a cazut sau e mai tentant?Mi-ar placea sa cred ca da...suntem toti in spatele unor ferestre (Asa se numea cea de-a patra carte a mea de versuri, publicata in 2007.."DIN SPATELE FERESTREI"...O mai puteti gasi, daca va grabiti, la libraria Muzeului LIteraturii Roamane...Acolo veti gasi ce nu v-am spus eu acum, despre mine...Va astept...
Acest articol a fost publicat în Proza scurta și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Darul mamei

  1. Superbă surpriză a Destinului…

    Apreciază

  2. Maria Postu spune:

    Superba sau tragica dat fiind ca si acest mic subiect are un sambure real mai mult decat necesar si obligatoriu, dar viata, se stie asta, ne ofera subiecte mai palpitante decar fantezia noastra. trebuie doar sa fim atenti si sa le culegem pentru a le transforma in mai mult decat un subiect de reportaj sau stire.

    Apreciază

  3. noradamian spune:

    Delicat, emoţionant. Imi place.

    Apreciază

Lasă un răspuns

